סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה אחר הצהריים (שלישי) כי ישראל ביצעה שש גיחות אוויריות על דרום לבנון במרחב מטולה. זאת כשעה קלה לאחר שחיזבאללה טען כי השתמש לראשונה בטיל ה"פאדי 3". לפי הדיווח, בתקיפות נהרגו חמישה בני אדם, שישה נפצעו ואחד עדיין נעדר. "פאדי 3" הוא הגרסה החדישה של טיל ה"פאדי", שגרסאות 1 ו-2 שלו נורו לפני מספר ימים – לראשונה במערכה הנוכחית. 

חייב לנסראללה את הישרדותו: לאן נעלם בשאר אסד?
"לשמור ליום פקודה": המסר של איראן לחיזבאללה

בסרטונים שפרסם לאחרונה חיזבאללה, נטען כי הפאדי 1 היא רקטה בקוטר 220 מ"מ ובאורך שישה מטרים, ולה ראש קרב במשקל 83 קילוגרמים. הטווח המבצעי שלה, כך לפי חיזבאללה, עומד על 70 קילומטרים. 

תקיפת משגר פאדי 3 בלבנון (צילום :רשתות ערביות)

הרקטה הנוספת שהוצגה על ידי חיזבאללה היא הפאדי 2. לפי טענות חיזבאללה, רקטה זו היא בקוטר 302 מ"מ, אורכה כשישה מטרים, והיא מצוידת בראש קרב במשקל 170 קילוגרמים. הטווח המבצעי שלה, כך לטענת חיזבאללה, מגיע עד מאה קילומטרים.

בועז שפירא, ממרכז המחקר עלמא, הבהיר כי "למרות הצגתן בשמות חדשים, לא מדובר ברקטות חדשות, וחיזבאללה אף בהן עשה שימוש במלחמת לבנון השנייה ב-2006", הוא מוסיף: "ייתכן כי השמות החדשים מאותתים כי מדובר בייצור מקומי של חיזבאללה על אדמת לבנון, ללא תלות במערכי הייצור של סוריה בסרס, למשל".

עשן מיתמר בצד הלבנוני של הגבול (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)
עשן מיתמר בצד הלבנוני של הגבול (צילום: איל מרגולין, פלאש 90)

"שני סוגי הרקטות שהציג חיזבאללה יכולות להיות משוגרות מפלטפורמות קבועות או ניידות", הוא אומר. "וכפי שאפשר לראות בסרטונים הרכבת על משאיות קלות הופכת את פריסתן ושיגורן למהירה וגמישה מאוד. צורת הפעלה זו גם מקשה על סיכול המשגר לפני ואחרי הירי".

בחודש שעבר פרסם חיזבאללה סרטון חדש, שבו נראה המתחם הקרקעי העצום שברשותו. הסרטון שנועד לנסות ולהפעיל לחץ על ישראל מראה את פעילותם כביכול, של מחבלי הארגון במקום. בסרטון, שנראה שהשקיעו בו רבות בכל מה שקשור להפקתו, ניתן לראות משאיות מוכנות לשיגור של טילי "עימאד 4", המסוגלים להגיע לכל נקודה בישראל.