תא"ל (מיל') צביקה חיימוביץ', לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית, אמר בריאיון ל"מעריב": ״מה שעשה חיל האויר בשלושה הימים האלה, זה היקפי תקיפה חסרי כל פרופורציה למה שעשינו בעבר, היקפים הכי גדולים מאז ומעולם שחיל האוויר תקף פר יום".

"דבר שני שצריך להגיד, השילוב של מודיעין ויכולות התקפה שנבנו במהלך של ה-18 שנה האחרונות שבהן בסוף יש יכולת אחיזה טובה מאוד לחיזבאללה גם במרחב הכפרי גם במרחב העירוני וגם במרחב הבקעא, ששם למעשה חיזבאללה בנה את עצמו בהיבט התשתיתי ובהיבט האמל״חי. 

צה״ל יצא לגל תקיפות עוצמתי בלבנון; דיווחים על תקיפה בסוריה
"לשמור ליום פקודה": המסר של איראן לחיזבאללה

רואים שיש תקיפות ממוקדות מדויקות שהן באמת גורעות מהיכולות של חיזבאללה. אם חיל האוויר ימשיך בהיקפים בעוצמה זו, במשך כשבוע רצוף, אין ספק שהדבר ישים את חיזבאללה בסופו של השלב הזה במקום אחר לחלוטין בהיבט היכולות. 

תקיפה בדאחייה בביירות 24.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפה בדאחייה בביירות 24.9.24 (צילום: רויטרס)

אנחנו מקווים גם בהיבט הרצון שלו להפסיק את הלחימה הזאת ולנצור את האש מיוזמתו, זה המטרה של כל השלב הזה במלחמה - לגרום לחיזבאללה , לאבד הרבה יכולות, לגרום לו לשנות את הרצון שלו והזיקה שהוא עשה בין הזירות להיות שותף במלחמה הזאת. 

אנחנו נמצאים רק בראשיתו של השלב הזה, להערכתי זה אמור לקחת בין שישה לעשרה ימים כדי להשיג באמת אפקט, אחרי יומיים שלושה זה עוד מוקדם מדי להגיד שזה השיג את המטרות שלו״.