התרעות הופעלו הבוקר (רביעי) בשעה 06:30 במרחב גוש דן והשרון בעקבות זיהוי של שיגור אחד שחצה מלבנון ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית ללא נפגעים. כלל הנראה, ריבוי האזעקות נבע כתוצאה מהמיירט שנורה. הרקטה מלבנון יורטה מעל שמי השרון, באמצעות מערכת קלע דוד.

כשעתיים וחצי לאחר הירי למרכז, בשעה 09:07, בוצע מטח כבד לעבר אזור הכרמל, ואדי ערה ומנשה. לראשונה מאז תחילת המלחמה, הופעלה אזעקה בזכרון יעקב. כמו כן, כטב"ם שיצא מסוריה, נורה מעל רמת הגולן. המיליציות השיעיות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב"ם לכנרת. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תוקף באופן רחב בדרום לבנון ובבקעא, פרטים נוספים בהמשך".

מילה של ביידן? "התקיפות בלבנון ייגמרו לפני סוף השבוע" | דיווח  
לתושבי דרום לבנון אין לאן לחזור: הצעד הדרמטי של צה"ל | דיווח

יירוט במרכז (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אזעקות נשמעו לאורך הבוקר גם בגליל התחתון, בגולן ובקו העימות. בשעה 09:22 הודיע דובר צה"ל כי כטב"ם שנורה מסוריה יורט דרומית לטבריה

ביחס למטח לעבר המרכז וגוש דן דובר צה"ל עדכן כי זוהה שיגור אחד של טיל קרקע-קרקע שחצה מלבנון ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. אזרחים דיווחו על יירוט מעל חיפה. יירוטים נראו גם בשמי המרכז. לראשונה מתחילת המלחמה נשמעו אזעקות בנתניה. כשעה וחצי לאחר הירי, בצה"ל הודיעו כי הושמד המשגר שביצע את הירי. 

בשעה 10:30 עדכן דובר צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב תבנין שבדרום לבנון את המשגר ממנו בוצע הירי למרחב ואדי ערה הבוקר. כמו כן, בשעה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון תוקפים עשרות מחסני אמל״ח של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

תקיפת המשגר שממנו בוצע הירי למרחב ואדי ערה (צילום :דובר צה"ל)

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר: "תקיפות בהיקף חסר פרופורציות"
לא סופרים את נתניהו: השרים חתמו על הסכם סודיות, ואז הדליפו שוב מהקבינט

עוד הוסיפו: "במסגרת התקיפות, הותקפו מחבלים שפעלו מתוך מבנים צבאיים, עשרות מחסני אמצעי לחימה וביניהם טילי שיוט, משגרים מדויקים ומטרות טרור נוספות של ארגון הטרור חיזבאללה. לאחר תקיפות מחסני אמצעי הלחימה זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאותם של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו". בחיזבאללה לקחו אחריות על ירי הטיל הבוקר לעבר תל אביב. כמו כן, נטען כי הטיל שנורה הוא מסוג "״קאדיר 1״, וכוון לעבר מטה המוסד. 

תיעוד היירוט בזכרון יעקב  (צילום: איילה בן משה)
תיעוד היירוט בזכרון יעקב (צילום: איילה בן משה)

למרות הירי, בפיקוד העורף הודיעו כי אין שינוי בהנחיות באזורי המרכז והשרון. בעקבות כך, הלימודים צפויים להתקיים היום כרגיל. עם זאת, בכלל היישובים מחיפה צפונה, הלימודים ימשיכו היום שלא להתקיים, לפחות לא מבחינה פיזית. 

השמדת המשגר שביצע את הירי לעבר מרכז הארץ (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, לאחר הירי שבוצע הבוקר לעבר המרכז והשרון, דובר צה״ל בערבית אביחי אדרעי, חזר על קריאתו לתושבי לבנון, להתפנות מבתים שבהם יש אמל״ח ורקטות של חיזבאללה. "אל תשובו לכפרים שפונו עד להודעה חדשה", כתב. 

דובר מד"א זכי הלר מסר לאחר האזעקות בגוש דן: "בהמשך לאזעקות שנשמעו בדקות האחרונות באזור השרון תל אביב וגוש דן. בשלב זה לא התקבלו קריאות במוקד 101 של מד"א ולא ידוע נפגעים. עדכון בהמשך במידת הצורך".