מבצע חיצי הצפון, היום השלישי: מאז שעות הבוקר, צה"ל תקף כ-100 מטרות בלבנון, ונערך להמשך התקיפות בלבנון. כשהיעדים הם: הנשק האסטרטגי של חיזבאללה והטילים כבדים. בשתי היממות האחרונות פעל צה"ל אל מול הנשק האסטרטגי של חיזבאללה, כלומר הרקטות כבדות המשקל והטילים ארוכי הטווח והמדוייקים. המטרה בתקיפות אלו היא כפולה: לשלול מחיזבאללה את היכולות האסטרטגיות שלו ולהקשות עליו להוציא מתווים של ירי ארוך טווח למרכז הארץ ולאזורים אחרים בישראל. 

בעוד שביום הראשון למבצע, תקף צהל כ-1,600 מטרות בלבנון, ביממה האחרונה הותקפו כ-400 מטרות. התקיפות יימשכו גם היום. בצה"ל אומרים כי הם פועלים על פי תכנית לחימה שנקבעה לימי המבצע, בהתאם להערכות המודיעין. פעילות התקיפה היא סדורה.

בלבנון טוענים: זה מועד סיום המלחמה בין חיזבאללה לישראל  
לתושבי דרום לבנון אין לאן לחזור: הצעד הדרמטי של צה"ל  

השמדת המשגר שביצע את הירי לעבר מרכז הארץ (צילום :דובר צה"ל)

התקיפות ביום הראשון היו רחבות, כמכת פתיחה ראשונה ועוצמתית. בימים הקרובים התקיפות תתבצענה על פי ההיערכות, שתוכננה כאמור מראש, כאשר צפויים להיות ימים עצימים יותר של תקיפות וימים בהיקפים נמוכים יותר, שיכללו כמה תקיפות בכל יום.

כזכור, התרעות הופעלו הבוקר (רביעי) בשעה 06:30 במרחב גוש דן והשרון בעקבות זיהוי של שיגור אחד שחצה מלבנון ויורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית ללא נפגעים. כלל הנראה, ריבוי האזעקות נבע כתוצאה מהמיירט שנורה. הרקטה מלבנון יורטה מעל שמי השרון, באמצעות מערכת קלע דוד.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

כשעתיים וחצי לאחר הירי למרכז, בשעה 09:07, בוצע מטח כבד לעבר אזור הכרמל, ואדי ערה ומנשה. לראשונה מאז תחילת המלחמה, הופעלה אזעקה בזכרון יעקב. כמו כן, כטב"ם שיצא מסוריה יורט מעל רמת הגולן. המיליציות השיעיות בעיראק לקחו אחריות על שיגור הכטב"ם לכנרת. מדובר צה"ל נמסר בהמשך הבוקר: "צה"ל תוקף באופן רחב בדרום לבנון ובבקעא, פרטים נוספים בהמשך".

בסביבות השעה 11:00 במסגרת מטח נרחב לעבר הגליל העליון וקו האימות אותרה פגיעה ישירה בבית בעיר צפת. במטח זוהו כ-60 שיגורים לעבר צפון הארץ.

פגיעה ישירה בבית בצפת  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בבית בצפת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אתמול חוסל בכיר חיזבאללה איברהים מחמד קביסי, מפקד מערך הטילים והרקטות של ארגון הטרור חיזבאללה, בתקיפה שבוצעה בדאחייה שבלב ביירות. כמו כן, דווח כי שישה בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה ו-15 נוספים נפצעו.