1,500 נפגעים מתוך 100,000 לוחמים? למרות התקיפות האינטנסיביות של ישראל, חיזבאללה שומר על יכולותיו הצבאיות, כך טענו שלושה מקורות המקורבים לארגון לסוכנות הידיעות "רויטרס", בדיווח שפורסם היום (רביעי). לדבריהם, שרשרת הפיקוד של חיזבאללה נשארה גמישה, והארגון הצליח להחליף במהירות מפקדים בכירים שנהרגו בתקיפות האחרונות, כולל בתקיפה אווירית בביירות. מנהיג חיזבאללה, סייד חסן נסראללה, אמר בנאום ב-1 באוגוסט כי הארגון ממלא במהירות פערים בכל פעם שמנהיג נהרג.

עוד נמסר שהתקיפות של חיזבאללה על ישראל אפשריות מכיוון ששרשרת הפיקוד המשיכה לתפקד למרות שארגון הטרור סבל מאי-סדר לאחר פיצוץ הזימונים ומכשירי הקשר, אמר גורם ביטחוני בכיר לסוכנות הידיעות. עוד דווח כי "אם שרשרת הפיקוד תישבר, לוחמי החזית מאומנים לפעול במקבצים קטנים ועצמאיים המורכבים מכמה כפרים סמוכים לגבול, המסוגלים להילחם בכוחות ישראליים לתקופות ארוכות".

חיזבאללה חילק מכשירים ממולכדים שעות לפני שהתפוצצו: פרטים חדשים על מתקפת הביפרים

בעקבות מתקפת הביפרים בלבנון - עשן מחנות ניידים (צילום: רויטרס)
בעקבות מתקפת הביפרים בלבנון - עשן מחנות ניידים (צילום: רויטרס)

מקורות מסרו כי לפחות 1,500 לוחמים נפגעו, רבים מהם סובלים מפציעות קשות כמו עיוורון או אובדן גפיים, לאחר תקיפת הביפרים ומכשירי הקשר. זאת, בעוד שלפי דו"ח שהוגש לקונגרס האמריקני, מספר הלוחמים של חיזבאללה עומד על 40,000-50,000, אך נסראללה טוען כי המספר עומד על 100,000. כמו כן רבים מהם נשאו דגמים ישנים יותר של זימונים שלא הושפעו מהתקיפה בשבוע שעבר.

הארגון ביסס מערכת מנהרות תת-קרקעית רחבה. בנוסף למנהרות, שטרם דווח היכן נמצאות, גורמים ישראלים אמרו כי התשתית הצבאית של חיזבאללה מחוברת היטב לכפרים ולקהילות בדרום לבנון, עם משטחי שיגור של תחמושת וטילים שמאוחסנים בבתים ברחבי האזור. למרות שצילומים שפורסמו לאחרונה מציגים לוחמי חיזבאללה מובילים משגרי רקטות דרך המנהרות, לא אושר אם הרקטות שנורו לאחרונה אכן שוגרו ממנהרות אלו. דו"ח משנת 2021 של מכון עלמא, אמר כי איראן וצפון קוריאה עזרו לבנות את רשת המנהרות לאחר מלחמת 2006.

מעורבים בהקמת המנהרות? מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)
מעורבים בהקמת המנהרות? מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג-און (צילום: רויטרס)

עוד נמסר ל"רויטרס" שהארגון הצליח לשמור על רשת התקשורת שלו למרות הפגיעות, באמצעות רשת טלפון קווית ייעודית ושימוש במכשירים נוספים, לאחר שהפסיק את השימוש בטלפונים סלולריים בשדה הקרב כבר בפברואר לאחר שמחבלים נהרגו בקרב.

שלושה מקורות אמרו כי יכולתו של חיזבאללה לתקשר מושתתת על ידי רשת טלפון קווית ייעודית - שהיא תיארה כקריטית לתקשורת שלה וממשיכה לעבוד - וכן על ידי מכשירים אחרים.

עוד נמסר לרויטרס כי חיזבאללה ממשיך לפרוס את כוחותיו מחדש בדרום לבנון, כולל כוחות שהגיעו מסוריה, כהכנה לעימות ממושך עם ישראל. הוא גם הביא רקטות לדרום לבנון בקצב מהיר, כחלק מהיערכותו לעימות פוטנציאלי.

כמו כן, גורמים רשמיים בחיזבאללה אמרו לסוכנות הידיעות כי ארגון הטרור השתמשו בחלק קטן מהארסנל בלחימה בשנה האחרונה.