בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט היום (רביעי) על גיוס של שתי חטיבות מילואים למשימות מבצעיות בגזרה הצפונית. מדובר צה"ל נמסר כי "גיוסן יאפשר את המשך מאמץ הלחימה נגד ארגון הטרור חיזבאללה, ההגנה על אזרחי מדינת ישראל ויצירת התנאים להשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם".

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס הערב בבור בקריה בשעה 20:00, ערב נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בעצרת האו"ם בניו יורק. תחילה תוכננה התייעצות ביטחונית מצומצמת, מקבילה הלא רשמית של הקבינט המצומצם. אולם, הפורמט שונה וזומן הקבינט המדיני-ביטחוני. המשמעות: תאושרנה החלטות - ולא רק יתקיים דיון.

20:16

משפחות החטופים בתגובה להודעת ראש הממשלה נתניהו: "המילים של רה״מ מעבירות את המסר בצורה חדה וברורה - התעלמות בוטה וטוטאלית מקיומם של החטופים. אם היינו צריכים עוד הוכחה להפקרה הסופית של החטופים - קיבלנו אותה הערב".

20:00

טיל חיזבאללה ששוגר היום מלבנון פגע ברכבל באתר החרמון.

טיל חיזבאללה פוגע ברכבל באתר החרמון (צילום :אתר החרמון)

17:47

ממשל ביידן עובד על יוזמה דיפלומטית חדשה להפסקת הלחימה בלבנון וחידוש המשא ומתן על הסכם חטופים והפסקת אש בעזה, כך על פי דיווח של העיתונאי ברק רביד ב"אקסיוס". על פי הדיווח, במהלך היומיים האחרונים, ארה"ב דנה על הרעיון עם צרפת, ישראל, לבנון וכמה מדינות ערביות נוספות. "נתניהו נתן אור ירוק לדון ביוזמה זו", נאמר על ידי אחד הגורמים הישראלים. 

17:00

יו"ר הפרלמנט הלבנוני: "עושים מאמצים רציניים עם גופים בינלאומיים, כולל ארצות הברית, כדי לבלום את ההסלמה הישראלית האחרונה בלבנון". הוא הדגיש כי 24 השעות הקרובות יהיו "מכריעות" בהצלחתה או הכישלון של מאמצים אלה בהשגת פתרונות פוליטיים למשבר.

16:20

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר, בשיתוף פיקוד הצפון תקפו במהלך היום כ-280 מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בהם המשגרים מהם בוצעו השיגורים לעבר מרחב צפת, נהריה והעמקים הבוקר, מחבלים, מחסני אמל״ח, משגרים מוכנים לשיגור ותשתיות צבאיות של הארגון.

עוד פורסם כי צה״ל ממשיך לתקוף כעת בשטח לבנון. מטוסי קרב תקפו עשרות מחסני אמל״ח ותשתיות צבאיות נוספות במרחב נבטיה ובמרחבים נוספים בדרום לבנון.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

15:50

מטוסי קרב תקפו היום 60 מטרות טרור של מטה המודיעין של ארגון הטרור חיזבאללה. בתקיפות הושמדו אמצעי איסוף, מפקדות ותשתיות נוספות אשר משמשות את האויב ליצירת תמונת המודיעין.

בלבנון טוענים: 19 הרוגים מאז הבוקר; פגיעה ישירה בסער - שני פצועים במקום

13:35

בשעות הצהריים נורה מטח כבד לעבר קו העימות, מרכז הגליל, העמקים והגליל העליון. אזעקות הופעלו בנהריה, שלומי, שפרעם, יישובים במועצה אזורית משגב והאזור. פגיעה ישירה בשני מבנים בקיבוץ סער סמוך לנהריה, שלא פונה מתושביו. שני פועלי שיפוצים שהיו במקום נפצעו: גבר כבן 35 במצב קשה, עם פצעי רסיסים בפלג גופו העליון וגבר בן 52 במצב בינוני, עם פצעי רסיסים בפלג גופו התחתון. הפצועים נפגעו מההדף ושברי הזכוכיות בעקבות הנפילה. בנוסף, צוותי מד"א מטפלים במספר נפגעי חרדה במקום.

11:00

בית בצפת ספג פגיעה ישירה. לא נרשמו נפגעים, כשדיירי הבית נמצאים כעת בחו"ל. בסך הכל נורו, נורו במטח הכבד כ-60 רקטות לעבר העיר. ראש העיר יוסי קקון, מסר בחדשות 12: "מדובר בבעיה אמיתית (חוסר מיגון), ללא מיגון - אתגר גדול, מבקשים מפיקוד העורף והצבא לפנות את השכונה הזו כיוון שאין בה מיגון או מקלט. מקווה שאחרי הנפילה - זה ייענה". בעלת הבית שנפגע בסער שוהה בחו״ל, שני הפצועים הם ככל הנראה פועלים שעבדו בשיפוץ אחד הבתים.