כבר במשך כמעט שנה, העיר צפת שבגליל העליון, סופגת אש כבדה מחיזבאללה. מאז צה"ל יצא למבצע חיצי צפון והגביר את התקיפות, חיזבאללה הגביר את קצב הירי. גם היום העיר הייתה תחת מטחים כבדים, ראש העירייה, יוסי קקון, שוחח עם ענת דוידוב ברדיו 103FM ושיתף: "ב-24 השעות האחרונות, 200 טילים עפו על צפת עצמה".

"אנחנו חווים שנה עצימה, התושבים שלנו התארגנו למצב, והם איתנים וחזקים. היום בשעה 11 היו מספר אזעקות עולות ויורדות לאזור שלנו. בדיווחים הראשונים אמרו שאין כלום. בדיווחים השניוניים התחלנו לקבל הודעה על פגיעה באחת משכונות העיר שיש בה שכונה של דיור מוגן. כוחות הגיעו למקום וגם אני הגעתי למקום. ברוך השם הזוג שחי שם נמצא עכשיו בחו"ל והוא ניצל". סיפר קקון. 

פגיעה ישירה בבית בצפת  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
פגיעה ישירה בבית בצפת (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"המיגון מסובך מאוד. כמעט 50% לא ממוגן. אנחנו מדברים על עשרות אלפי תושבים ללא מיגון. ברגע זה אנחנו בכוננות ספיגה בתוך העיר. יש מאות רבות של משפחות שכרגע בבית מתמודדים עם כוננות הספיגה, וגם עם ההתמודדות במרחב הכי מוגן שיש, שהוא לא ממ"ד או מקלט". הוסיף. 

כשנשאל על היחסים עם הממשלה השיב: "הייתה לי שיחה ארוכה עם ראש הממשלה, והוא הבטיח לי שהמצב הולך להשתנות, ואכן אנחנו רואים עצימות מאוד גבוהה. זה חשוב מאוד, כי התושבים מצד אחד במצב לא פשוט, אבל באיזו תקווה שלפחות השבועות האלה יהיו מאתגרים, ובסופם יחזרו השקט והשגרה שכל כך משוועים אליה פה. שר הנגב והגליל נמצא פה לפחות פעם בשבוע, הוא מדבר איתי כמעט כל יום, משתדל מאוד למען העיר שלנו. גם שר השיכון בדרך אלינו כרגע. כולם מתעניינים בשלומנו, ואנחנו מקווים שגם תהיה עזרה בסופו של דבר".

על היום שאחרי:"אנחנו דורשים החלטת ממשלה לצפת. אם אנחנו רוצים לראות את צפת חוזרת למסלול, ואחרי המלחמה הזאת מתרוממת וחוזרת לתיירות ולחינוך. חייבת להיות החלטת מחליטים, משהו ייעודי לצפת. קיבלתי דלת פתוחה, אנחנו מתחילים להניע את התהליך הזה, שבסופו נביא בשורה לעיר, נרים אותה למעלה בכל הכוח. זאת עיר חשובה מאוד".

על עזיבת תושבים את העיר סיפר: "ביום ראשון עזבו כ-10-20 אחוז. בגלל שמדובר באוכלוסייה חלשה, רוב התושבים לא יכולים להרשות לעצמם להיות בבתי מלון. אנחנו לא מוגדרים כקו עימות ולא מקבלים שום מענק. אולי המאתיים טילים היום יגרמו לזה לקרות"

בסיום אמר: "למדנו בשנה האחרונה שיכול להיות יום מאוד עצים, ואז יום של שגרה – זה עולה ויורד. אנחנו חווים עכשיו שינוי מגמה מבורך להכות את האויב כמו שצריך. אני מאוד מקווה שלא נרפה לרגע, ונגמור את האירוע הזה אחת ולתמיד לעשרות שנים קדימה".

בצל האירועים בצפת, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הגיע לזירת הנפילה בעיר. בזירת הנפילה הודיע שר הבינוי והשיכון כי החל מאתמול (שלישי) החל משרד הבינוי והשיכון בהוצאה לריענון של דיירי בתי גיל הזהב בקו חיפה צפונה המתגוררים במבנים ללא מיגון כלל. לאחר מכן, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף השתתף בהערכת המצב שקיים ראש עיריית צפת יוסי קקון יחד עם נציגי פיקוד העורף.

בהערכת המצב אמר: "אני שב וקורא לראש הממשלה ולכל הדרג הביטחוני לא לעצור לכתוש את האויב עד סופו. חייב לסיים  ולמגר את הטרור גם כאן בצפון וגם בדרום".

שר הבינוי והשיכון בזירת הנפילה בצפת (צילום: דוברות)
שר הבינוי והשיכון בזירת הנפילה בצפת (צילום: דוברות)

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm