הרמטכ"ל הרצי הלוי ביקר היום (רביעי) בתרגיל של חטיבה 7 בגבול הצפון ושוחח עם לוחמים. בשיחתם אמר: ״אתם שומעים את המטוסים כאן למעלה, אנחנו תוקפים כל היום. גם כדי להכין את השטח לקראת האפשרות של הכניסה שלכם, וגם כדי להמשיך לפגוע בחיזבאללה. חיזבאללה היום הרחיב את מעגל האש שלו, בהמשך היום, יקבל מענה חזק מאוד. אתם תתכוננו".

"היום נמשיך, אנחנו לא עוצרים, ממשיכים לתקוף וממשיכים לפגוע בהם בכל מקום. המטרה היא מטרה מאוד ברורה להחזיר את תושבי הצפון בטוח. כדי לעשות את זה אנחנו מכינים את המהלך של התמרון, והמשמעות היא שהנעליים הצבאיות שלכם, מגפי התמרון, נכנסות לתוך שטח האויב, נכנסות לכפר שחיזבאללה הכין אותו כמוצב צבאי גדול, עם תת קרקע, עם נקודות שהות, עם מקפצות לזנק לתוך השטח שלנו ולבצע התקפה על אזרחים ישראלים.

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

"הכניסה שלכם לשם בעוצמה, המפגש עם פעילי חיזבאללה שם, שיראו מה זה לפגוש כוח לוחם מקצועי, מיומן מאוד עם ניסיון בלחימה. אתם באים הרבה יותר חזקים מהם, הרבה יותר מנוסים מהם, נכנסים פנימה, משמידים שם את האויב, הולכים חד להשמיד תשתיות. אלה הדברים שיאפשרו לנו להחזיר את תושבי הצפון אחר כך בביטחון״.

סיור מפקד פיקוד צפון בגבול לבנון (צילום: דובר צה''ל)
סיור מפקד פיקוד צפון בגבול לבנון (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, ממשל ביידן עובד על יוזמה דיפלומטית חדשה להפסקת הלחימה בלבנון וחידוש המשא ומתן על הסכם חטופים והפסקת אש בעזה, כך על פי מספר גורמי ביטחון בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. ברק רביד דיווח באקסיוס כי במהלך היומיים האחרונים, ארה"ב דנה על הרעיון עם צרפת, ישראל, לבנון וכמה מדינות ערביות נוספות. "נתניהו נתן אור ירוק לדון ביוזמה זו", נאמר על ידי אחד הגורמים הישראלים.