גורם מדיני ישראל אמר היום (רביעי) כי ארצות הברית וצרפת עובדות על הצעה להפסקת אש זמנית שבמהלכה יתקיים משא ומתן להסדר בצפון. האמריקאים מתנהלים לא ישירות מול חיזבאללה, אלא דרך ממשלת לבנון ודרך הצרפתים.

נתניהו נתן אור ירוק לרון דרמר לעדכן את האמריקאים כי ישראל מוכנה עקרונית להפסקת אש זמנית בלבנון לצורך ניהול משא ומתן על נסיגת חיזבאללה ועל ההפסקה המוחלטת של המתקפות שלהם. מקורות יודעי דבר ציינו בפני סוכנות הידיעות "רויטרס" כי ההסכם עליו עובדת וושינגטון עשוי לכלול שחרור בני ערובה מעזה.

דוברות הפנטגון הבהירה הערב כי "לא נשתף מידע מודיעיני עם ישראל במלחמה בלבנון, להערכתנו פלישה ללבנון לא תתקיים בטווח המיידי".

לא מחכים להחלטה רשמית: עלייה חדה בהחלפת שטרות ה-200 ש"ח מחשש לביטולם
הקרב על הנרטיב: ג'וזף בורל יצא למהלך אחרון נגד ישראל - כך זה נגמר | פרסום ראשון

המתווך עמוס הוכשטיין וראש ממשלת לבנון נג'יב מקאטי (צילום: רויטרס)
המתווך עמוס הוכשטיין וראש ממשלת לבנון נג'יב מקאטי (צילום: רויטרס)

מקורות אמרו ל"סקיי ניוז ערביה" כי הוכשטיין ינהל משא ומתן להשגת הסכם כולל בין לבנון לישראל.

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

מוקדם יותר אמר יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי כי "נעשים מאמצים רציניים עם גופים בינלאומיים, כולל ארצות הברית, כדי לבלום את ההסלמה הישראלית האחרונה בלבנון". הוא הדגיש כי 24 השעות הקרובות יהיו "מכריעות" באשר להצלחה או הכישלון של המאמץ להשגת פתרונות פוליטיים למשבר.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר מוקדם יותר היום (רביעי) ל- ABC כי: "מלחמה כוללת במזרח התיכון היא תרחיש אפשרי, אך יש גם אפשרות להסדרה בסכסוך מול חמאס ומול חיזבאללה". עוד הוסיף: "אני חושב שזו גם הזדמנות - אנחנו עדיין בתהליך לקראת הסדר שיכול לשנות באופן יסודי את כל האזור". 

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קרא הערב לשני הצדדים להימנע מהסלמה: "שר החוץ הנכנס ייצא בתחילת השבוע ללבנון, קורא לישראל וללבנון לחזור לגבולות החלטה 1701".