לאחר תקיפותיה האחרונות של ישראל בלבנון, במדינה הערבית מודים שהפעולות הישראליות הצליחו לשנות את מאזן הכוחות בין צה"ל לחיזבאללה. מאמר באתר החדשות הלבנוני "אל נשרה" טען הבוקר (רביעי) ש"ישראל הצליחה בתוך כמה ימים להפוך את הקערה ולמחוק את כל ההישגים אליהם הגיע חיזבאללה במשך שמונה חודשים".

אור ירוק למגעים להפסקת אש; ביידן: "מלחמה אזורית - עדיין תרחיש אפשרי"
הרמטכ"ל בסיור בצפון: "לא עוצרים, נערכים לתמרון הקרקעי בלבנון"

"הטירוף הישראלי עלה הפעם על כל הציפיות", נכתב במאמר בלי התקשורת הלבנוני, "נתניהו לא נזקק לשום סיוע כדי לשלוח לנסראללה מסר ברור לפיו 'הטילים שלי יותר חזקים מהטילים שלך', 'המודיעין שלי יותר חזק מהמודיעין שלך' ו'הביצועים הטכנולוגיים שלי יותר חזק מהביצועים הטכנולוגיים שלך'".

תקיפה בלבנון (צילום:  REUTERS/Aziz Taher)
תקיפה בלבנון (צילום: REUTERS/Aziz Taher)


"המסר הזה היה ברור והוא השיג את מטרתו, שהייתה לא לאיים בפלישה קרקעית או לחסל את חיזבאללה, אלא להפגין את עליונותה של ישראל ואת יתרון התמיכה המוחלטת שהיא מקבלת מהמערב".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"גורמים רבים בלבנון היו בטוחים בעצמם שמה שקרה ב-2006 במלחמת לבנון השנייה, אז חיל האוויר הישראלי פעל באופן חופשי והרג את מי שרצה, לא יקרה שוב ב-2024".

תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)
תקיפה בצור, לבנון (צילום: רויטרס)


"נסראללה טען שהנשק שחיזבאללה מחזיק כעת ימנע דבר כזה, אבל עכשיו רואים שהכל היה הגזמה אחת גדולה", נכתב עוד, "מה שאומר שנתניהו כרגע הוא המנצח בעימות הזה. גם אם חיזבאללה עוד יפציץ איזורים בעומק ישראל, ההבדל בתוצאה גדול מאוד".

"בניגוד לזינוק העצום שהשיג נתניהו השבוע, יש ירידה דרמטית לנסראללה", טען הכותב, "שכן פתאום הפך ראש הממשלה הישראלי ממנהיג מנודה וחלש לעוצמתי יותר, ובמקביל גברו מאוד הספקות בנוגע ליכולת של חיזבאללה לשנות את המציאות".

"זאת, בעיקר מכיוון שהישראלים מודעים היטב לכך שהזירה המועדפת על חיזבאללה היא קרבות קרקע, ולכן הם נמנעים מלהיכנס להרפתקה היקרה הזו ו'נהנים' מהמשחק האהוב עליהם, שהוא ליהנות מיתרון המטוסים והטילים שלהם ולזרוע מוות והרס ללא אחריות או פיקוח", הוסבר באתר החדשות הלבנוני.

"כתוצאה מכך, במאזן הרווח וההפסד היתרון עבר ללא כל ספק לישראלים, ולחיזבאללה יהיה קשה מאוד להחזיר את האיזון שהיה בזירה עד לפני כמה שבועות. נכון שישראל עדיין לא השיגה את מטרתה המוצהרת, שהיא חזרת תושבי הצפון לבתיהם, אבל היא נהנית כרגע ממרווח תמרון גדול יותר אם הצדדים יגיעו בסופו של דבר להסדר. תנאיו הופכים ליותר ניתנים לאכיפה".

בתוך כך, הרמטכ"ל הרצי הלוי שיגר הערב איום לעבר חיזבאללה ואמר שצה"ל מתכונן גם לאפשרות של כניסה קרקעית ללבנון. "אתם שומעים את המטוסים כאן למעלה, אנחנו תוקפים כל היום", אמר רא"ל הלוי לחיילים בתרגיל בצפון, "אנחנו לא עוצרים, ממשיכים לתקוף וממשיכים לפגוע בהם בכל מקום".

הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)


"המטרה היא מטרה מאוד ברורה: להחזיר את תושבי הצפון", המשיך הלוי. "כדי לעשות את זה אנחנו מכינים את המהלך של התמרון, והמשמעות היא שהנעליים הצבאיות שלכם, מגפי התמרון, נכנסות לתוך שטח האויב, נכנסות לכפר שחיזבאללה הכין אותו כמוצב צבאי גדול, עם תת קרקע, עם נקודות שהות, עם מקפצות לזנק לתוך השטח שלנו ולבצע התקפה על אזרחים ישראלים".

"הכניסה שלכם לשם בעוצמה, המפגש עם פעילי חיזבאללה שם, שיראו מה זה לפגוש כוח לוחם מקצועי, מיומן מאוד עם ניסיון בלחימה. אתם באים הרבה יותר חזקים מהם, הרבה יותר מנוסים מהם, נכנסים פנימה, משמידים שם את האויב, הולכים חד להשמיד תשתיות. אלה הדברים שיאפשרו לנו להחזיר את תושבי הצפון אחר כך בביטחון", חתם הלוי את דבריו.