סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין ל'מעריב' ופרש את משנתו על הלחימה בצפון: "למעשה, מה שאנחנו רואים בפעולה בצפון שצה"ל כרגע מבצע, זה שמערכת הביטחון מצליחה להשיג הישגים רק באמצעות תקיפות אוויריות. הן מבוססות על מודיעין איכותי שהצטבר במהלך השנים האחרונות וכזה שנוצר תוך כדי הלחימה. ולכן בשלב הזה לא מכניסים פעולה קרקעית".

בוסקילה מסביר: "אני חושב שגם מערכת הביטחון וגם הדרג המדיני מנסים להגיע לאיזה שהוא הישג מבלי להיכנס לפעולה קרקעית, למרות ההצהרות בתקשורת. ההישג מבחינתם זה הסגת החיזבאללה מעבר לליטאני ולקשור את זה ביחד עם הסכם כולל, יחד עם החמאס בכל מה שקשור לשחרור חטופים והשהיית הלחימה ולא עצירה שלה".

נסראללה נפל לאותה קונספציה מוטעית של חמאס, האם ההיסטוריה חוזרת?

בוסקילה מוסיף: "אני חושב שלצה"ל יש עוד קלפים בשרוול, הוא לא שולף אותם כי למעשה כל קלף כזה מסלים את הלחימה עוד יותר. כרגע מנסים להגיע להישג של הפסקת אש כפועל יוצא של לחץ צבאי כשהתנאים להפסקת האש הם לטובת ישראל".

בסיום מתייחס בוסקילה לזירה האיראנית: "בסופו של דבר עצימות שאולי גבוהה מידי מול חיזבאללה, עשויה בנקודה מסוימת גם לחבר את איראן באופן די פעיל ללחימה ולא בטוח שמערכת הביטחון מעוניינת בזה כרגע. לכן בשלב זה ממשיכות ההפצצות האוויריות, במטרה להפעיל לחץ על החיזבאללה ולהגיע לאיזה שהוא הסכם. כאשר מסתמן כי בהסכם הזה יהיה גם חצייה של הליטני ופיקוח בינלאומי על כך שהחיזבאללה לא ישוב לדרום  לבנון".