"ל-65 אחוז יש מיגונים בבתים - עדיין יש מחסור": ראש עיריית טבריה יוסי נבעה התראיין היום (חמישי) בתוכניתם של ניסים משעל וגאולה אבן סער ברדיו 103FM, לאחר שאזעקות הופעלו בעיר. הוא הבהיר על מחסור במיגון לתושבים: "יחד עם זאת אנחנו בחוסר מאוד גדול של מיגונים לתושבים. המיגוניות זה לא הפתרון למבנים שאין להם מיגון, הפתרון צריך להיות מערכתי והיה צריך להיות נכון יותר במסגרת פינוי בינוי. בפינוי בינוי המדינה הזניחה את הפריפריה, הצפון".

עוד סיפר על החוסר במיגון: "לקרוב ל-65 אחוז יש מיגונים בבתים, מעבר לזה יש מקלטים. המפונים בבתי המלון, שם יש מקלטים. אנחנו כן מוכנים, אבל עדיין יש מחסור".

"מלחמה כזאת לא ידענו": תושבי קיבוץ סער מספרים על חיי שגרת החירום בצל הטילים
בצפון טוענים שלא ממגנים את הגבול: "הדם שיישפך יהיה על ידיה של הממשלה״

הוא המשיך וסיפר על ההערכות בעיר. עירו קלטה באופן מאסיבי מפונים מהצפון במהלך המלחמה, אך בה בעת גם דעכו בה מספר התיירים: "מיום ראשון חלק מהתלמידים לומדים בזום, אנחנו עושים פעולות הפוגתיות אבל אלה לא לימודים רגילים. טבריה כעיר תיירות זו עיר שלא הייתה בה תיירות בשנה האחרונה. המתח לאורך השנה השפיע גם עלינו כל הזמן. כל התהליך הזה יצר מצב שאין תיירות והעסקים נפגעים".

"ממוצ"ש אנחנו כבר ערוכים, הבנו שניכנס לתוך המערכה, אסור לשכוח שבכמעט 12 חודשים האחרונים אנחנו מלווים את המלחמה ממש צמוד כעיר קולטת, ראשי הרשויות המפונות מגיעים לפה לא מעט. אנחנו דרוכים, הכנו את המקלטים, פיזרנו מיגוניות בעיר", אמר.

על הרחש באשר להפסקת אש אפשרית, הוא הביע סקפטיות. "אני חושב שזה לא נכון, לא נצליח להחזיר כך את התושבים הביתה וחבל. אני מקווה מאוד שנמשיך את הפעולה, פתאום גדול ישראל הפך להיות צפת, גם לא צפת, עוד מעט זה צפון הכנרת". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm