פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז משה דיין באוניברסיטת תל אביב, התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM, והתייחס לימים הדרמטיים בחזית הצפונית, מול ארגון הטרור חיזבאללה. תחילה, טען רבי כי הטרוריסט חסן נסראללה איבד רבות מהכוח שבו אחז. 

"נסראללה הוא כבר לא כל כך השותף המרכזי בדיונים", ציין והוסיף: " בואו נזכור שמאז השבוע האחרון, מי שיושב על ההגאים של ההחלטות מהסוג הזה הם אנשים שהם יותר ממשמרות המהפכה באיראן. כמו שאנחנו יודעים, האיראנים הם האנשים הכי מתוחכמים בעולם וגם הכי זדוניים. הם ראו את הקפיצה של המערב החופשי, הם מבינים שהוא להוט לעצור כאן את הדברים גם מתוך חשש שלא תהיה פה מלחמה אזורית".

על רקע התמהמהות ישראל: ייתכן שעתיד הרצועה כבר נקבע | דיווח
"המיץ של הזבל": מה גרם לגאולה אבן סער לצאת מדעתה?

הוא תקף בחריפות את ההתנהלות האמריקאית, וטען לחוסר הבנת המציאות: "ארה"ב, מנהיגת העולם החופשי, עם כל הפסקות האש וההסכמים שלא שווים את הנייר שהם חתומים עליו, ארה"ב מנציחה את המחלות הכרוניות של המזרח התיכון עם כל ההסכמים האלה. במקום שהיא תביט נכוחה, תסתכל על חיזבאללה, הארגון שרצח הכי הרבה אמריקאים עד ה-11 בספטמבר ותבין שצריך לתלוש אותו לשם כדי לתקן את המציאות היא מביאה לכאורה הסכמים. ישראל חייבת לעמוד איתן ולנצל את המומנטום הנדיר שיש בידיה כדי אולי אחת ולתמיד לעשות את הדברים לטובת עצמה".

תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)

בנוסף, טען רבי להידרדרות היחסים בין החיזבאללה לאיראן: "ישראל סוף סוף עובדת בצורה לא צפויה מבחינתו של נסראללה. חיסול של ראש ארגון כזה לא מבטיח בסופו של יום שהדברים ייפתרו. נסראללה הגיע בסופו של דבר למקום כזה שבו שעם חיסולו בהחלט נפנה את הדרך לדברים שיש בהם התפתחויות. צריך לחכך ארגון טרור עם כל מה שמסביבו, לזרוע חוסר אמון וספקנות בכל מצב, וספקות ביחסים האמביוולנטיים בינו לבין איראן".