צה״ל תקף היום (חמישי) באופן ממוקד בשכונת הדאחיה בביירות. על פי הדיווחים מדובר בתקיפת דירה במבנה מגורים. שעה קלה לאחר מכן אישר דובר צה"ל: מוחמד חוסיין סרור, אחראי הכטב"מים בחיזבאללה שהיה למפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור, נהרג בתקיפה.

במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) אישר חיזבאללה את החיסול באופן רשמי. בהודעת הארגון נכתב כי סרור כונה ״השהיד המפקד.,״ וצוין כי כינויו היה אבו סאלח. סרור נולד ב1973 בעייתא א-שעב בדרום לבנון וחוסל בתקיפה בדאחייה במהלך יום חמישי.

העברת תפיסות הכשל מהדרום לצפון היא פשע מוסרי כלפי התושבים | דעה
גורם מפיקוד דרום: "התחקירים של צה"ל רחוקים שנות אור מהאמת"

חיסול מוחמד סרור מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה  (צילום: חיזבאללה)
חיסול מוחמד סרור מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה (צילום: חיזבאללה)

המחבל סרור קידם, הכווין ופיקד על מתווי טרור אוויריים רבים, ובהם פיגועי רחפנים, טילי שיוט וכלי טיס בלתי מאויישים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל.

בשנים האחרונות, היה ממובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב״מי נפץ ואיסוף בלבנון, אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון. 

סרור הצטרף לארגון הטרור חיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים, ביניהם: מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת ״עזיז״ בכוח רדואן והיווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות׳י. 

עיתון "אל מיאדין" הלבנוני מסר כי במהלך התקיפה הישראלית שחלה על הפרבר הדרומי של ביירות כוונו אל עבר מבנה המגורים שלושה טילים, שגרמו לארבעה הרוגים ומספר פצועים. כזכור, ישראל החלה גל תקיפות אל עבר לבנון בימים האחרונים, שנחשב לגדול ביותר מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

התקיפות עוררו בהלה בקרב גורמים לבנוניים שטענו כי מדובר ב"טירוף שעולה על כל הציפיות", וגרמו חורבן ונטישה בכפרים הלבנוניים ברעשית, מיפדון ועוד. ברקע הדברים דווח כי רוה"מ נתניהו טס לדון בהצעה להפסקת אש בזמן שרוה"מ לבנון חתם על הסכם. 

זירת התקיפה בדאחיה. עשן בכל עבר (צילום :רשתות ערביות)

מבנה המגורים אליו כוונה התקיפה בדאחיה (צילום: רשתות ערביות)
מבנה המגורים אליו כוונה התקיפה בדאחיה (צילום: רשתות ערביות)


בנוסף, בישראל מעריכים כי מערך המודיעין של חיזבאללה חטף פגיעה קשה בעקבות התקיפה אתמול על מטה המודיעין של הארגון. על פי דיווחים מלבנון, למעלה ממאה מיושבי הבניין נהרגו בתקיפה. בישראל מעריכים כי המערך נפגע קשה.

מבנה המגורים ההרוס אחרי התקיפה בדאחיה (צילום :רשתות ערביות)

עשן עולה בשמי דאחיה  (צילום: רשתות ערביות)
עשן עולה בשמי דאחיה (צילום: רשתות ערביות)