מדובר צה"ל נמסר הערב (חמישי) כי בשעה זו צה"ל תוקף מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, זאת לאחר דיווחים בערוצי החדשות בלבנון כי צה"ל תקף  מוקדם יותר בבקעא שבעומק לבנון. כזכור, בשעות הצהריים חוסל בדאחייה בביירות מפקד יחידת האוויר של חיזבאללה, מוחמד חוסיין סרור, המכונה "אבו סלאח".

בשעות אחר הצהריים נשמעו אזעקות בראש פינה, ביריה, אליפלט, שפר ואזורים נוספים סמוך לצפת במרחב מירון ספגו ירי מתמשך. לעבר צפת ומרחב מירון והכנרת נורו כ-45 שיגורים. בהמשך הערב זוהו 25 שיגורים לעבר מרכז הגליל - בכפר מנדא נפצע גבר כבן 40 באורח בינוני, ככל הנראה מרסיסים שפגעו ברכבו.

במוקד 102 צפון התקבלו מספר קריאות על נפילות בשטחים פתוחים במרחב צפת, ראש פינה וביריה. לוחמי האש מתחנת גליל גולן מגיבים לאירועים ומבצעים סריקות אחר נפילות.

כוחות ההצלה שהוזעקו בעקבות דיווחים על נפילות בגליל העליון (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
כוחות ההצלה שהוזעקו בעקבות דיווחים על נפילות בגליל העליון (צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)


ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר מסר בתגובה למטח: "במקום התפתחו כמה מוקדי שריפות ככל הנראה משברי יירוט, לשמחתנו בעזרת כוחות הכיבוי של היישובים וכיבוי אש הצלחנו לבלום את התפשטות האש". 

"כנראה שאת נסראללה לא עדכנו לא ביידן ולא מקרון ברצון שלהם להפסקת אש. כי אצלנו במרום הגליל האש רק התגברה היום, אז עם כל הכבוד ולמרות הלחצים הבינלאומיים, כאשר הם יחליפו אותנו, את תושבי הצפון שסובלים כבר שנה,  ושסופגים אזעקות, הדי פיצוצים חרדות, והיעדר מיגון, אז הם יוכלו להציע לנו הפסקת אש". 

"עד אז - אני מציע שנחזק את ידי ראש הממשלה והממשלה כדי לתת לצה"ל רוח גבית וחזקה לכתוש את האויב ולהסיר את האיום בגבולה הצפוני של המדינה אחת ולתמיד״.

בהמשך פרצה שריפה ליד כפר שמאי במועצה האזורית מרום הגליל, ככל הנראה כתוצאה משארי רסיסים שנפלו. 

זירת השריפה בכפר שמאי (צילום :רשתות חברתיות לפי סעיף 27א)

הטיל שנפל בכפר שמאי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הטיל שנפל בכפר שמאי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')