אזעקות נשמעו הלילה (בין חמישי לשישי) באזורים נרחבים מאוד בגוש דן, בשפלה, בלכיש ובשפלת יהודה. בין היתר נשמעו אזעקות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמלה, נס ציונה, שוהם, מודיעין ועוד. מדובר בירי טיל קרקע-קרקע שנורה מתימן ויורט בהצלחה על מיירט מדגם ׳חץ׳ מחוץ לגבולות המדינה. האזעקות והפיצוצים שנשמעו הם כתוצאה מתהליך היירוט. נכון לשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. לפי הערכות, יש קשר בין חיסול מפקד מערך האוויר של חיזבאללה אתמול לבין השיגור של החות'ים.

נערה כבת 17 נפצעה באורח בינוני לאחר שנפגעה מרכב שסטה לשוליים בזמן האזעקה סטה לשוליים ופונתה לבית חולים. צוותי מגן דוד הוזנקו לטפל ב-18 בני אדם במצב קל, שלקו בחרדה, או נחבלו בדרכם למרחב המוגן. לוחמי האש ממחוז דן ומרכז טיפלו במספר אירועי חילוץ של אזרחים שננעלו בממ"דים. מעבר לכך נמסר מדוברות כבאות והצלה שאין אירועים חריגים. למרות הדיווחים - נתב"ג הבהירו כי הם פועלים כרגיל. אין עיקוב בהמראות או בנחיתות.

ישראל הולמת בכל העוצמה בלבנון? חיל האוויר השתמש רק בכ-15% מכוחו | אלון בן דוד  
תכנית ההתנתקות: בקהיר מכינים לישראל "תג מחיר" של מיליארדים | ג'קי חוגי

יירוטים מעל שמי המרכז בעקבות ירי של החות'ים (צילום :רשתות שימוש לפי סעיף 27)

מדיווחים בערוץ הסעודי "אל-ערביה" ניתן להסיק שמדובר בירי כניסיון נקמה על החיסול שבוצע בלבנון במהלך היום. "אל-ערבייה" דיווחו כי בכיר חיזבאללה שחוסל בביירות היום, מוחמד סרור, חזר לפני כשלושה ימים ללבנון מתימן. עוד נטען כי הוא היה אחראי על שיגור רקטות מתימן לעבר ישראל והיה למעשה יועץ צבאי בכיר של היחידה האווירית של החות'ים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דיווח זה תואם גם דיווחים על הערכות פנים ישראליות לפיהן ההערכה במערכת הביטחון היא שהשיגורים הלילה באו בעקבות החיסולים האחרונים בלבנון. ביחס לקשר ישיר בין המחוסלים לבין החות׳ים בתקופה האחרונה.

יירוט מעל שמי גוש דן בעקבות ירי החות'ים (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, אתמול (חמישי) תקף באופן ממוקד בשכונת הדאחייה בביירות. על פי הדיווחים מדובר בתקיפת דירה במבנה מגורים. שעה קלה לאחר מכן אישר דובר צה"ל: מוחמד חוסיין סרור, אחראי הכטב"מים בחיזבאללה שהיה למפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור, נהרג בתקיפה.

חיסול מוחמד סרור מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה  (צילום: חיזבאללה)
חיסול מוחמד סרור מפקד היחידה האווירית בחיזבאללה (צילום: חיזבאללה)

במהלך הלילה אישר חיזבאללה את החיסול באופן רשמי. בהודעת הארגון נכתב כי סרור כונה ״השהיד המפקד״ וצוין כי כינויו היה אבו סאלח. סרור נולד ב1973 בעייתא א-שעב בדרום לבנון והצטרף לשורות ההתנגדות האסלאמית ב-1986. הוא התברג בתפקידי מפתח בשורות הארגון ועבר הכשרות רבות. נכתב כי השתתף בפעולות רבות נגד ישראל. 

סרור היה אחד הקצינים המרכזיים בהתמודדות עם התקפות בגבולותיה המזרחיים של לבנון ובמחוזות שונים בסוריה. הוא נע בין מספר התמחויות צבאיות וקיבל אחריות על זרוע האוויר של חיזבאללה בשנת 2020. סרור הוביל את הפעולות הצבאיות של זרוע האוויר של חיזבאללה עד מותו.

מבנה המגורים ההרוס אחרי התקיפה בדאחיה (צילום :רשתות ערביות)