הבוקר (שישי) הגיעו מעל 2,000 מתנדבות ומתנדבים מכל הארץ, מתוך 10,000, לאירוע הגדול של העוגן למשפחות המילואים באולם סמולארש - אוניברסיטת תל אביב וזאת חרף המצב הביטחוני.

כמעט שנה עברה מאז המתקפה האכזרית של חמאס בשבת השחורה וגיוס המילואים המאסיבי בו אחד ההורים יצא למילואים והאחר נשאר עם הפרנסה ומטלות הבית והילדים.

עם גיוס המילואים הכביר, משפחות מילואים רבות התמודדו עם קושי של קיום מטלות הבית, הילדים והפרנסה על הורה יחיד והעוגן למשפחות המילואים זיהה את הצורך במתן סיוע התנדבותי והוקם במיידי על מנת לאפשר למשפחות לקבל סיוע כדי להחזיק מעמד. בתוך כך, גם הצבא ובפרט קצין מילואים ראשי ראו את מערך המתנדבות.ים בכל הארץ וחשיבות הפעילות והחלו לשתף פעולה באופן הדוק עם העמותה.

העמותה מסייעת יום יום למשפחות מ-450 יישובים בכל הארץ במטלות בסיסיות כמו בישול, כביסות, סיוע בשיעורי בית, מקלחות לתינוקות ובכל צורך שעולה. הן תמיד הגיעו ברגעי משבר ועייפות לסדר את הבית, לסייע לילדים בשיעורים, לבשל ארוחות חמות. הסיוע הזה היה כל כך משמעותי עבורי אומרות נשות מילואימניקים בירושלים בסרטון תודה למתנדבי העוגן.

דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

חלק ניכר ממתנדבי הצפון נאלצו לחזור על עקבותיהם ולחזור הביתה למרחב המוגן לאור האזעקות. חסרונם מורגש. הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הענפה אמרה המייסדת רחל עזריה.

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל: "גם בתוך המלחמה צריך למצוא את הרגע לומר תודה. תודה למי שתורם ומסייע. צה"ל הוא צבא העם. ארגון העוגן למשפחות המילואים הוא דוגמה ומופת להתנדבות, רעות ותרומה לביטחון המדינה. בזכות ההתנדבות שלכם משפחות המילואים מרגישות שרואים אותן. תודה תודה ויישר כח. המשיכו להתנדב ולסייע לאנשי המילואים היקרים ומשפחותיהם".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה: "אתם זיהיתם את הצורך להיאבק ולסייע למשפחות המילואים. אני בא לכאן להודות לכם ולמנכ"לית הנמרצת רחל עזריה על התנדבותכם והסיוע למשפחות שזקוקות לזה כל כך - משפחות המילואימניקים".

רחל עזריה, יו"ר העוגן למשפחות המילואים: "ארץ ישראל היפה במיטבה. משך שנה מעל 10,000 מתנדבים מסייעים לכ-70,000 נפשות יום יום לנהל את משק הבית ולהמשיך להתפרנס בכבוד בתקופה כל כך מאתגרת לכולנו. יצרנו שיתוף פעולה מדהים עם הצבא והתחלנו לעבוד יחד עם קצין מילואים ראשי. הצבא הגיע לאור העבודה ההתנדבותית שלכם, המתנדבים. בצבא הבינו את הערך של סיוע למשפחות מילואים והחלו לחזק איתנו את הקשר בזכות עבודתכם - אתם ארץ ישראל היפה. זה לא מובן מאליו שאתם נותנים לעשרות אלפי מילואימניקים חוסן ושקט בבית כדי שיוכלו להילחם עבורנו בשקט נפשי שיש מי שדואג למשפחה שלהם. אני מודה לכל אחת ואחד מהמתנדבות.ים שנותנים מעצמם כדי לאפשר לפרויקט העצום הזה לממש את ייעודו בסיוע מתמיד למשפחות מילואים מדן ועד אילת".