בשעה 17:38, זמן קצר לאחר סיום נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דובר צה״ל עדכן כי כוחותינו תוקפים מטרות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. כשעה לאחר מכן, החלו דיווחים על פיצוץ עז שנשמע בשכונת דאחייה בביירות. נתניהו עזב תדרוך כתבים בניו יורק לאחר שקיבל עדכון ממזכירו הצבאי על הנושא.

התקיפה בוצעה באזור שדה התעופה הבינלאומי של לבנון עם פצצות חודרות בונקרים. בסוכנות הידיעות הערביות מדווח על 10 פיצוצים עזים שנשמעו באזור, כאשר שישה בניינים קרסו במהלך התקיפה. על דיווחים בסוכנויות הידיעות הערביות, היעד לתקיפה היה מזכ"ל חיזבאללה - חסן נסראללה.

בצה"ל גוברת הערכה כי נסראללה חוסל בהפצצה אחר הצהריים בלב הדאחייה בביירות: "התגובות בחיזבאללה הן עלומות. הם מתקשים להסביר מה עלה בגורלו ואיפה הוא נמצא. הם לא מכחישים שהוא היה במקום. מהפצצה הזאת אי אפשר לצאת חי".

על פי הערכות, בהפצצה השתתפו מספר סוגי מטוסים של חיל האוויר ובהם מטוס החמקן שנכנס ראשון לתקיפה. היקף הפגיעה בלב הדאחייה הוא עצום. הוא גרם לקריסה של כמה מבנים שתחתיהם נמצאים הבונקרים של מטה הכללי של חיזבאללה. על פי גורמים בישראל, נסראללה היה במקום בעת ההפצצה.

בפיקוד צפון נמצאים בכוננות מקסימלית ומפצירים בתושבים להימצא ליד המרחבים המוגנים. בישראל מעריכים, כי אנשי חיזבאללה ינסו לבצע ירי מאסיבי לאזור צפון ישראל. לפי שעה, לא ברור האם חיזבאללה מסוגל לבצע ירי בזמן הקרוב למרכז הארץ או לאזורים הנוספים או שהוא שומר את התגובה שלו לאחר שיתאם אותה מול איראן.

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

החיפושים בדאחייה ממשיכים, וצפויים להימשך עוד שעות ארוכות נוכח היקף הנזק העצום באתר ההפצצה. במקביל, בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" הדגישו שוב כי עדיין אין מידע סופי לגבי מצבו של נסראללה.

ברק רביד דיווח כי האמריקאים עודכנו אודות התקיפה כמה רגעים לפני. ‏הפנטגון הכחיש: "גלנט שוחח עם שר ההגנה אוסטין בזמן שהפעולה כבר יצאה אל הפועל". עוד נכתב: "אנחנו לא מאמינים שכניסה קרקעית ישראלית ללבנון היא הדרך הנכונה".

משרד הבריאות הלבנוני דיווח שני הרוגים ו-76 פצועים בדאחייה, לפי ההערכה ראשונית.

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר: "צה"ל תקף את המפקדה המרכזית של חיזבאללה. הממוקמת מתחת לבנייני מגורים בביירות. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנחנו נעדכן בכל שינוי. ב-8 באוקטובר ארגון הטרור חיזבאללה בהובלת נסראללה יצא למלחמה ומאז הוא גורר את לבנון להסלמה רחבה".

פיצוצים בשכונת הדאחיה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד אמר הגרי: "ישראל התריעה למדינות העולם כי חיזבאללה מסכן את העולם. אף מדינה ריבונית לא תאפשר איום כזה. מטוסי חיל האוויר ממשיכים לתקוף ברגעים אלה. מערכי ההתקפה וההגנה שלנו במכונות שיא. הציבור נדרש להמשיך לעקוב אחר ההנחיות".

פיצוצים בשכונת הדאחיה (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עיריית תל אביב הודיעה על פתיחת המקלטים ברחבי העיר. ראש ממשלת לבנון מיקאתי מסר: "התקיפה הישראלית בדאחייה היא עדות לאדישות של ישראל לקריאות להפסקת אש".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, סיים הערכת מצב עם פורום המטה הכללי לאחר התקיפה של מטה חיזבאללה, והדגיש את המוכנות הגבוהה של צה״ל בהתקפה ובהגנה בכלל הגזרות. שר הביטחון גלנט צפה בתקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה מבור הפיקוד של חיל האוויר בקריה, יחד עם הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, מפקד חיל האוויר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

נסיונות חילוץ במפקדת חיזבאללה בדאחיה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')