על רקע התקיפה הישראלית היום (שישי) במפקדת חיזבאללה בשכונת הדאחייה בביירות, ה״ניו יורק טיימס״ פרסם כי לפי גורמים רשמיים, עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, קרא לפגישת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי. במקביל, צה״ל מעלה את הכוננות בכל הצפון, זאת בעקבות הערכות על כוונה של חיזבאללה לבצע ירי נרחב לצפון. עלי לאריג'אני, יועצו של מנהיג איראן ח'אמנאי, אמר בראיון בטלוויזיה האיראנית בנוגע לתקיפה: "יש תחליף לכל מנהיג שנהרג".

בנוסף, הלשכה המדינית של החותים הצהירה: ״מלחמה כוללת רק תגרום לאסון לישראל ולפושעי המלחמה״. משגרירות איראן בביירות נמסר כי התקיפה הישראלית היא ״הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק ודורשת ענישה ומשמעת הולמים למבצעו״, איום למתקפת נגד על ישראל. בהמשך, יו"ר הפרלמנט האיראני הבטיח: ״נעמוד לצד לוחמי חזבאללה עד הרגע האחרון״.

בתגובה לאיומים, גורם ישראלי אמר לסוכנות הידיעות ״רויטרס״: "אם איראן חושבת שהיא יכולה להכות בנו ללא עונש - היא טועה". 

בעוד ישראל תחת מטח כבד לצפון, אנתוני בלינקן, המזכיר המדיני של ארה״ב התייחס לקונפליקט בין ישראל לחיזבאללה: ״אנו קוראים להפסקת אש לאורך הגבול בין ישראל ללבנון. דיפלומטיה היא הדרך שתאפשר לישראלים וללבנונים לחזור בשלום לבתיהם״.

נתניהו במסר ישיר לאיראן: "אם תתקפו - נתקוף אתכם"
יו"ר "הביטחוניסטים" אמיר אביבי: "לחיזבאללה יש כעת שתי אפשרויות"

כחלק מכוננות הספיגה של ישראל, המועצות האזוריות מטה אשר, גולן וחצור הגלילית פרסמו הודעות ריענון להנחיות פיקוד העורף: "אין להתקהל ואין לקיים פעילות חברתית ואירועים. בתי כנסת ותפילות רק במבנה עם גג בטון ומרחב מוגן צמוד״. גם מעיריית חיפה, תל אביב וגבעתיים נמסר הודעות המודיעות כי המקלטים בעירן נפתחו.

כזכור, ישראל תקפה היום את מפקדת חיזבאללה, שם לפי ההערכות שהו מפקדים בכירים של הארגון, ביניהם מנהיג הארגון, חסן נסראללה. ברחבי העולם נשמעו דיווחים סותרים בנוגע לחיסולו האפשרי של נסראללה, כאשר ניסיונות חילוץ מתרחשים ברגעים אלה בזירת האירוע. לאחר האירוע ארגון חיזבאללה הודיע כי יפרסם היום הודעה בנוגע לתקיפה, אך הוא חזר בו מאוחר יותר.

צה״ל תוקף בדאחייה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

התקיפה בביירות התרחשה רגעים ספורים לאחר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו״ם, שם התייחס נתניהו לאיום של איראן באיום ישיר: ״אם תתקפו - נתקוף אתכם".