על רקע התקיפה הישראלית בדאחייה ועל המשך תקיפת צה''ל מטרות טרור ואמצעי לחימה בלב השכונה בביירות - בישראל מדווחים על מטחים כבדים לצפון, שהובילו לפגיעות ישירות בצפת. ממשטרת ישראל נמסר כי נמצאו נפילות חלקי יירוט ופריטי אמל"ח בעיר. ממד״א נמסר כי במקום נמצאה פצועה בת 68 שרקטה פגעה בחצר ביתה, והיא סבלה מפגיעת הדף בזמן שהייתה בתוך הבית. פראמדיקים של מד״א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב. מספר נפגעי חרדה טופלו בזירות בעיר ובמקומות נוספים.

עוד דווח על שריפה בחוסניה, בעוד תושבי הצפון מתעדים עשרות יירוטים, ובכרמיאל פעלו צוותי כיבוי והצלה לחילוץ מספר לכודים שנתקעו בממ״ד בעיר. בצעד תקדימי, בחיזבאללה לקחו אחריות על המטח לצפון הארץ. בסך הכל כ-65 רקטות שוגרו למרחבים שונים בצפון בשעה האחרונה: כ-30 רקטות לאזור צפת, כ-30 רקטות, לאזור כרמיאל וכ-5 רקטות לאזור נהריה והגליל המערבי.

בעקבות התקיפה בדאחייה: עיריות מוציאות הוראות חדשות לתושבים בישראל
יו"ר "הביטחוניסטים" אמיר אביבי: "לחיזבאללה יש כעת שתי אפשרויות"

במקביל למטח לצפון, דובר צה״ל בערבית, אל״ם אביחי אדרעי, קרא לפינוי מיידי של שלושה מבנים בלב הדאחייה: "אל תושבי הדאחייה בביירות, שכונת אל-לילאכי, בניין מוניר שדיד והבניינים הסמוכים, שכונת אלחדת׳ בניין שית והמבנים הסמוכים ושכונת אלחדת׳, בניין קומפלקס אל-סלאם והמבנים הסמוכים, אתם נמצאים ליד נכסים של ארגון הטרור חיזבאללה ולמען שלומכם אתם נאלצים להתפנות מייד מהמבנים ולהתרחק מהם למרחק 500 מטר".

יירוטים בשמי הצפון (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כזכור, ישראל תקפה היום את מפקדת חיזבאללה בשכונת הדאחייה בביירות, בה שהו מפקדים בכירים של חיזבאללה, ביניהם חסן נסראללה, מנהיג הארגון. בעוד בישראל מחכים לאישור חיסולו של נסראללה, איראן פרסמה מספר איומים לתגובה לישראל, ביניהן הצהרה משגרירות איראן בביירות, לפיה התקיפה הישראלית היא ״הסלמה מסוכנת שמשנה את כללי המשחק ודורשת ענישה ומשמעת הולמים למבצעו״, איום למתקפת נגד על ישראל. בנוסף, יו"ר הפרלמנט האיראני הודיע: ״נעמוד לצד לוחמי חיזבאללה עד הרגע האחרון״.

בשל התקיפה בדאחייה, בישראל נערכו לתגובה, כאשר מספר מועצות איזוריות בצפון ביקשו מתושביהן להשאר בקרבה למרחב מוגן, ובמרכז הודיעו על פתיחת מקלטים. 

דובר צה''ל מסר בהצהרה כי "בימים האחרונים חשפנו מה שחיזבאללה מחביא בדרום לבנון ובבקעה. חיזבאללה אחסן אמצעי לחימה אסטרטגיים מתחת לאוכלוסייה אזרחית. זה איום ממשי ומיידי על נתיבי השיט של מדינת ישראל. פנינו לתושבי שלושת הבניינים בדאחייה, שנמצאים מעל נכסים אסטרטגיים של חיזבאללה, ועליהם להתרחק מהם מיד למען ביטחונם ושלומם". 

לאחר מכן הוסיף: "בשעות הקרובות אנחנו עתידים לתקוף יכולות אסטרטגיות שחיזבאללה הטמין מתחת לשלושה בניינים בלב הדאחיה בביירות. מטוסי חיל האוויר מפטרלים באזור נמל התעופה של ביירות. מדינת לבנון עד כה לא אפשרה העברת אמצעי לחימה דרך הנמל האזרחי. לא נאפשר לטיסות עויינות לנחות בנמל התעופה האזרחי של ביירות".

פגיעה ישירה בצפת (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פגיעה ישירה בצפת (צילום :עיריית צפת)