הפור באשר לעתידו של נסראללה נפל כבר לפני מספר ימים: באופן קבוע רשתות השידור הלבנוניות המקורבות לחיזבאללה עוקבות אחר הפרסומים במעריב ואך נוהגות להתייחס בסיקור שלהן על הפרסומים בישראל בכלל. מהסיבות של נסראללה הוא העדיף שלא להתייחס לדברים כפי שפורסמו כאן:

"צה״ל נערך למלחמה הזאת הרבה מאוד זמן. שנים של איסוף מודיעין, עדכון על בסיס יום יומי של בנק המטרות, למידה של פעילות חיזבאללה בכל המערכים שלו. חיל האוויר התאמן לכל המטרות והתרחישים, אבל לא רק חיל האוויר אלא כלל יחידות המתמרנות. צה״ל יצר יכולות חדירה מודיעינית לתוך צמרת חיזבאללה. ולכן אם ישראל תקבל את ההחלטה, חסן נסראללה עשוי לפגוש את חבריו הטובים שנפרדו ממנו בזמן האחרון. המפתח לעתיד לבנון, לעתיד חיזבאללה, לעתיד הנכסים האסטרטגיים של איראן מצויים כרגע בידי נסראללה".

אין מקום בטוח: צה"ל חיסל את בכיר החמאס בדרום סוריה
הניו יורק טיימס חושף: ידיעת הזהב שהובילה לאיתורו של נסראללה

"ישראל נחושה לסיים את סיפור האיום מלבנון. נסראללה טעה בשנת 2000 כשלא העריך נכון את החברה הישראלית וגרם לפלסטינים לצאת לאינתיפאדה השנייה. כולם יודעים איך הפלסטינים יצאו ממנה עם הזנב בין הרגלים. אחר כך הוא טעה בשנת 2006 כאשר חטף את חיילי צה״ל ליד חניתה. ועכשיו הוא שוב סובל מאי הכרת המציאות. עכשיו הוא עושה את טעות חייו, כאשר יצא להגן על חמאס בעזה. אבל נראה כי הוא יזדקק בקרוב מאוד למישהו שיגן עליו מפני צה״ל".

חסן נסראללה (צילום: רויטרס)
חסן נסראללה (צילום: רויטרס)

חיזבאללה נמצא בשבוע השחור מאז הקמתו. כמעט כל הצמרת שלו חוסלה. מערכי הפיקוד שלו לא קיימים. צה״ל השמיד לו חלקים גדולים מהטילים ארוכי טווח, מטילים הכבדים, מהטילים הבינוניים ועשרות אלפי טילים קצרי טווח לצד מערכי הכטבמ״ים. חיזבאללה הוחזר בימים האחרונים עשרות שנים אחורה. וצה״ל עדיין לא עבר ״למנה העיקרית״ בפעילות. צה״ל נמצא בשלבים הראשונים של המהלכים והתוכניות. 

בשלב זה של המערכה ראש הממשלה בנימין נתניהו מגלה אחריות ושיקול דעת מרשים. כאשר הוא מאפשר לשר הביטחון יואב גלנט ולצמרת צה״ל ובראשו הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי לפעול באופן סדור עם תכניות תקיפה ממוקדות על בסיס המודיעין שנאסף. 

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי נפגש ביום שישי בבוקר עם כתבים בקריה בתל אביב. במהלך הפגישה החל השלב הסופי של מבצע החיסול של חסן נסראללה. הרמטכ"ל נדרש לצאת מהפגישה לחדר הדיונים המבצעיים ושב לאחר דקות לפגישה. כמה שעות אחר כך כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר מעל בימת האו״ם בניו יורק ניתן האור הירוק למטוסי חיל האוויר להמריא למבצע. 

תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)

בבור של חיל האוויר בקריה בתל אביב ישבה כל הצמרת הביטחונית של ישראל: שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר תומר בר. לתקיפה יצאו כמה מטוסים בהם מטוסי החמקן F35 ״האדיר״, מגובים במטוסי קרב F16 ״סופה״ וכן בחיפוי מרחוק מסוקים עם לוחמי 669. בשעה 18:28 שיגרו טייסי חיל האוויר מספר פצצות כבדות על המבנה בלב הדאחייה. בצה"ל החליטו להטיל כמות עצומה של חימוש כדי לא לאפשר לאיש במבנה לשרוד את התקיפה.