מלחמת חרבות ברזל: את מבצע חיסול מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ביצעו שורה של מטוסי קרב של חיל האוויר. את הטלת הפצצות הקטלניות ביצעו מטוסי הקרב של F15i של טייסת 69 חיל האוויר. ״למבצע הזה אנחנו נערכים מספר ימים. והטיבים נחשפים מספר ימים לפני המועד כדי לשמור על מידור ורק מספר שעות לפני אנחנו מקבלים את האישור למבצע" - מספר סא״ל מ' מפקד הטייסת. 

"המודיעין המדויק הוא הבסיס לכל מבצע. הטילים הם עדיין איום אבל תקפנו הרבה מאוד בעלי תפקידים ותקפנו הרבה מאוד", אומר תא״ל עמיחי, מפקד בסיס חצרים של חיל האוויר. "חיל האוויר הטיל חימושים מאוד מדויקים - הפגיעה היתה מיידית", אומרים בחיל האוויר. 

החיסול שהרעיד את המזרח התיכון: חיזבאללה חשף את הצוואה של נסראללה
עכשיו גם בחיזבאללה מודים: נסראללה חוסל בדאחייה בביירות

טייסת 69 היא טייסת אסטרטגית של חיל האוויר, מחצית מהלוחמים הם לוחמי מילואים ומחצית מהטייסים שלקחו חלק התקיפה היו טייסי מילואים. המבצע הזה מחדד את העובדה כי האנשים האלה הם אוהבי המדינה. "בשנה האחרונה, הלוחמים של הטייסת נמצאים בכוננות סביב השעון, לוקחים חלק במשימות רבות ומגוונות״, אומר תא״ל עמיחי.

תקיפה בדאחייה בביירות (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, דובר צה"ל הודיע היום רשמית כי חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, חוסל אתמול בדאחייה בביירות. יחד איתו חיסל חיל האוויר גם את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. לפי ברק רביד באקסיוס, עבאס נילפרושן, מפקד כוח קודס, אף הוא חוסל בתקיפה. בשעות הצהריים היום אישרו משמרות המהפכה את חיסולו של עבאס נילפרושן, עוזר מפקד המבצעים של משמרות המהפכה ומפקד כוח קודס בלבנון.

נסראללה היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון. 

עלי כרכי, מפקד ״חזית הדרום״ של חיזבאללה, היה הדמות הצבאית הבכירה ביותר שנותרה בארגון הטרור אחרי חיסולם של פואד שכר ואבראהים עקיל. לפי דיווחים גם היה אמור לקבל חלק מסמכויותיו של עקיל שחוסל. כרכי, כמפקד חזית הדרום, שתחתיו נמצאות שלוש אוגדות החזית, פיקד על כל מהלכי הלחימה של חיזבאללה נגד צה״ל ויישובי הצפון במהלך כל חודשי המלחמה.

לב ביירות בתקיפה של צה''ל (צילום :רשתות ערביות)

חסן נסראללה, מזכ"ל חיזבאללה, או לפי כינויו סייד חסן, הוא אחד מהאויבים המרים ביותר של ישראל מזה עשורים. הוא האיש שהפך את חיזבאללה מארגון גרילה קטן לאימפריה חצי-צבאית, ששווה ערך למדינה בזכות צבאה העצמאי, משאביה הכלכליים והמדיניות האסטרטגית שלה.