סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן ומפקד כוח קודס בלבנון, עבאס נילפורושאן, חוסל אמש (שישי) במסגרת התקיפות בדאחייה בביירות, כך דווח באקסיוס על בסיס דיווחים של בכירים ישראלים ודיווחים בכלי תקשורת באיראן. לאחר חיסול נסראללה - באיראן הודיעו על חמישה ימי אבל.

נילפורושאן פיקח על פיקוד המבצעים של משמרות המהפכה, המעורב ישירות במבצעים צבאיים וביטחוניים שונים, כולל דיכוי הפגנות בתוך איראן והתקשרויות צבאיות בחו"ל, בעיקר בסוריה.

החיסול שהרעיד את המזרח התיכון: חיזבאללה חשף את הצוואה של נסראללה  
נסראללה עשה את טעות חייו: האם זה הסוף של חיזבאללה?

כוח קודס הוא זרוע החוץ של ארגון משמרות המהפכה של איראן. תפקידו לסייע באימון, חימוש ולעיתים אף בלחימה של ארגוני הפרוקסי של איראן. ישראל חיסלה בעבר בכירים בארגון כמו חסן מהדווי. ארצות הברית חיסלה את מפקד כוח קודס, קסאם סולימאני, בבגדד בשנת 2020.

עבאס נילפורושאן, מפקד כוח קודס בלבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
עבאס נילפורושאן, מפקד כוח קודס בלבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

נילופרושאן, בן 58, היה אחד מבכירי הקצינים במשמרות המהפכה ושימש בעבר בתור סגן מפקד מטה המבצעים. הוא החל את פעילותו במיליציית הבאסיג' ואחר כך הצטרף לשורות משמרות המהפכה. במהלך שנות ה-80 הוא לחם במלחמת איראן-עיראק. ועדת ביטחון ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני: "אנו מדגישים את הצורך להגיב בתקיפות ולגרום ליישות הציונית להצטער על פשעיה".

על פי מקורות יודעי דבר ברויטרס: איראן נמצאת בקשר מתמיד עם חיזבאללה ושאר בעלי בריתה האזוריים כדי לקבוע את הצעד הבא. כזכור, המנהיג העליון של איראן חמינאי הועבר למקום בטוח, עם סידורי אבטחה כבדים.

תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בדאחייה בביירות 28.9.24 (צילום: רויטרס)

הוא שימש כראש מערך הדרכה במכללה צבאית של משמרות המהפכה. ב-2022 מחלקת האוצר של ארה"ב הטילה עליו סנקציות לאור תפקידו בדיכוי הפגנות באיראן. נילופרושאן חוסל אמש בתקיפות חיל האוויר בדאחייה שבביירות, יחד עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ובכירים נוספים. 

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]