בצל המתיחות הגוברת בגבול הצפון, כוחות צה"ל ערוכים בנקודות מפתח לאורך חזית הצפון, בהכנה לאפשרות של כניסה קרקעית ללבנון. מזה מספר ימים נרשמת תנועה מוגברת של כלי רכב צבאיים, בהם נגמ"שים וטנקים ושיירות צבאיות באזורים הסמוכים לגבול.

לפי דיווח בערוץ האמריקאי abc, ישראל נערכת לכניסה קרקעית מוגבלת ללבנון, זאת למרות שבשבועות האחרונים חוסלו כ-30 מבכירי ארגון חיזבאללה. על פי בכיר אמריקאי, ישראל דחתה הצעה להפסקת אש בלבנון - אפילו מוגבלת - ובמקום זאת ממשיכה להפציץ אתרים בהם חשודים טילים ארוכי טווח.

עכשיו גם בחיזבאללה מודים: נסראללה חוסל בדאחייה בביירות  
בלבנון מתקשים לעכל את הבשורה: זה הרגע ששבר ארגון הטרור | דיווח

הבכיר האמריקאי ציין כי ישראל אינה מקשיבה לקריאות החוזרות ונשנות של ממשל ביידן למציאת פתרון דיפלומטי למשבר. למרות זאת, ישראל ממשיכה בפעולותיה הצבאיות באזור, תוך התעלמות מהלחץ האמריקאי לריסון. 

חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
חיילי צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

גורמים בכירים בצה"ל מסרו כי ההכנות לכניסה קרקעית מוגבלת נמשכות, אך הדגישו כי טרם התקבלה החלטה סופית בנושא. במקביל, מערכת הביטחון ממשיכה לעקוב מקרוב אחר התפתחויות בזירה הצפונית ומתכוננת לכל תרחיש אפשרי.

היערכות צה"ל (צילום :ללא קרדיט)

תושבים בגליל מדווחים היום (שבת) על תנועות צבאיות חריגות באזור, בעיקר בשבוע האחרון. כוחות אלה כוללים נגמ"שים וטנקים, המוצבים ומבצעים תמרונים בשטח כחלק מההיערכות ההולכת וגוברת לקראת אפשרות של מבצע קרקעי בגבול הצפוני.

בנוסף גם באזור רמת הגולן ישנה פעילות צבאית ניכרת. בשבוע האחרון כוחות צה"ל מתארגנים באופן נרחב באזור, כאשר יחידות קרקעיות מבצעות הכנות לוגיסטיות ואימונים, מה שמעיד על אפשרות קרובה של כניסה לשטח לבנון, במידה והמתיחות הביטחונית תדרוש זאת. תרגולים והתארגנויות אלה נעשים כחלק מהכנה לפעילות רחבה במרחב.
   
בזמן שהכוחות מתארגנים, גם היישובים הסמוכים לגבול הצפון נערכים לתרחישים אפשריים של הסלמה, כאשר הרשויות המקומיות נמצאות בקשר שוטף עם כוחות הביטחון לצורך היערכות מתאימה על מנת לשמור על ביטחונם של התושבים ולהבטיח את יכולתם להגיב במהירות במידת הצורך.

תקיפת טילי חוף-ים שהוטמנו מתחת לבנייני מגורים בביירות (צילום :דובר צה"ל)

צה"ל ממשיך במעקב הדוק אחר ההתפתחויות באזור, ונראה כי כל צעד נעשה בהתאם להנחיות המטה הכללי ובהתאם לצרכים המבצעיים בשטח.