אהוד יערי, פרשן חדשות 12, התייחס היום (שבת) לדילמה העצומה שנמצאים בה כעת משמרות המהפכה, לאחר חיסולו של הטרוריסט, מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה. "מרכז הכובד הוא עכשיו בטהרן", הדגיש. 

כמו כן, התייחס למחליפו המסתמן של נסראללה: "מרכז הכובד הוא עכשיו בטהרן. בביירות הבן דוד של נסראללה, שניצל בהפצצה אתמול יחליף אותו בפועל. זה עוד לא רשמי, אך זה תוכנן במשך כל השנים, מאז שנסראללה עלה לשלטון".

כוננות שיא: רשימת היעדים שבהם הישראלים נצאים תחת סכנה מיידית
דיווח: תקיפה ישראלית נוספת בדאחיה, סמוך לשדה התעופה | עדכונים שוטפים

יערי הציג את הדילמה שבה נמצאת כעת איראן: "בפני איראן עומדת עכשיו החלטה קשה מאוד, הם לא מאיימים. הם רק אומרים שחיזבאללה יגיב. הם צריכים להחליט בנוגע להשקעת הענק שהם ביצעו במשך כ-30 שנה, האם היא נשאה פירות או שצריך להתחיל לחתוך הפסדים".

תקיפה בדאחייה בביירות (צילום :רשתות ערביות)

"אני מניח שלפחות בסביבת הנשיא, אומרים לאנשי משמרות המהפכה - "'השקענו כל כך הרבה, תראו מה קורה. מבחינת איראן, ההשקעה הזאת נמצאת עכשיו תיחת סימן שאלה גדול'", הוסיף".

יערי דיבר גם על "הסדקים", כלשונו, שניתן לזהות כבר כעת בלבנון: "מנהיג הדרוזים בלבנון הוא הזיקית הכי מתוחכמת בפוליטיקה הלבנונית. הוא התייצב לצידו של נסראללה לאורך כל המלחמה ויצר מלחמה גדולה עם מנהיגי הדרוזים בארץ. היום הוא מתהפך. אומר שצריך הפסקת אש מיידית בלבנון. ושצריך להחזיר את הריבונות ללבנון. מי לקח את הריבונות? - נסראללה והחיזבאללה". 

יערי ציין גם את המורכבות ביחס למחליף המיועד של נסראללה, האשם ספי א-דין. מדובר באדם בן 60, בן דוד של נסראללה, דובר פרסית שהיה ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה. אך יערי טוען - לספי א-דין תהיה בעיה: "אין לו שום רקע ושום הבנה צבאית. הוא לא היה שותף בדברים האלה. עכשיו הוא צריך להיכנס לנעליו הגדולות של נסראללה, שהיה מעורב בכל".