גופתו של מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, חולצה מאתר התקיפה האווירית הישראלית בפרברים הדרומיים של ביירות והיא שלמה, כך מסרו לרויטרס היום (ראשון) שני מקורות יודעי דבר - מקור רפואי ומקור ביטחוני. על פי אל-ג'זירה, הגופה צפויה להגיע בקרוב לבית חולים בביירות.

לפי הדיווחים, נסראללה מת ככל הנראה בייסורים כתוצאה מחנק, בשל שהייה במקום ללא אוורור. נסראללה ככל הנראה נכנס לחדר פנימי בעקבות הפצצות חיל האוויר, לשם חדרו גזים רעילים שמשאיפתם נהרג. על פי אל ג'זירה גופתו חולצה ללא סימני פציעה כלל. 

צבי יחזקאלי מסביר: כך ישראל צריכה למנף את חיסולו של נסראללה
במהלך תקיפה ממוקדת: צה"ל חיסל את מפקד חיזבאללה נביל קאווק

חסן נסראללה חוסל (צילום: מעריב אונליין)
חסן נסראללה חוסל (צילום: מעריב אונליין)

בעוד שהודעת חיזבאללה ביום שבת, שאישרה את מותו של נסראללה, לא ציינה כיצד בדיוק הוא נהרג או מתי תיערך הלווייתו, שני המקורות אמרו כי בגופתו לא נמצאו פציעות ישירות וכי נראה שסיבת המוות הייתה מכה קהה מעוצמת הפיצוץ.

הנהגת חיזבאללה הבטיחה כי תמשיך את דרכו "מלאת ההקרבות והשהידים" של נסראללה במלחמה נגד ישראל ובתמיכה בעזה, ומתוך הגנה על לבנון.

בנוסף כתבו: "אנו מברכים את הוד מעלתו המזכיר הכללי של חיזבאללה, סייד חסן נסראללה רדואן מאי אלוהים העניק לו את הכבוד האלוהי הגבוה ביותר, מסדר האימאם חוסיין עליו השלום, בהגשמת רצונותיו היקרים ביותר וברמות הגבוהות ביותר של אמונה ואמונה טהורה, כקדוש מעונה בדרך לירושלים ופלסטין".

סממניו של  נסראללה, דף הנאום והמשקפיים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
סממניו של נסראללה, דף הנאום והמשקפיים (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

במקביל, חיזבאללה הודיע היום כי גם עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בארגון, חוסל יחד עם נסראללה בתקיפת צה״ל בדאחייה.

נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, חוסל ביום שישי האחרון בדאחייה בביירות. יחד איתו חיסל חיל האוויר גם את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. לפי ברק רביד באקסיוס, עבאס נילפרושן, מפקד כוח קודס, אף הוא חוסל בתקיפה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נסראללה היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון.