בעקבות התקיפה הישראלית בתימן היום (ראשון), פרופ' אמציה ברעם, מאוניברסיטת-חיפה, מומחה לחיזבאללה, התראיין ל"מעריב" ושיתף בנוגע לאסטרטגיה הישראלית לדעתו. 

״התקיפה בתימן היום אחר הצהריים היא אזהרה לא רק לאיראן אלא גם ללבנון: אם לא תתנהגו יפה, נחסל לכם את נמל ביירות ונמל התעופה גם כן. כלומר, נתחיל להתייחס למה שקורה כאל מלחמה נגדנו מצד המדינה הלבנונית, לא רק מצד חיזבאללה. תתפללו שאללה ישמור אתכם".

תקיפה רודפת תקיפה: שלושה פיצוצים הרעידו את הדאחייה; צפו ביירוט מעל חצור הגלילית
שנה לטבח: המספרים הכואבים במסיבות הדרום בשבת השחורה

"צריך להבין", הוסיף ברעם, "שעד כה האמריקאים דורשים שנכה רק בחיזבאללה, כלומר, רק מטרות צבאיות של המחבלים, ושלא נגע במטרות של המדינה. כלומר, לחיזבאללה מותר היום לתקוף כל מה שבא להם, יישובים, חשמל, מים - לנו אסור". 

"אנו רומזים היום לביידן", המשיך, "שאי אפשר להמשיך בכך עוד זמן רב. כדי להכריע את חיזבאללה יש לפגוע בתשתית האזרחית הלבנונית, כמו שעשינו היום בחודיידה. גשרים, נמלים, חשמל, מים, בנקים, מאגרי מזון, כל מה שמשרת את חיזבאללה. האמריקאים והצרפתים יתנגדו - אבל הרמז ברור". 

תימן עולה באש: ישראל תקפה את חודיידה (צילום :רשתות ערביות)

"מבחינת איראן יש שתי מטרות על הכוונת, רק 1500 ק"מ מישראל, בעוד שתימן 2000 ק"מ מישראל: נמל הנפט הראשי באי ח'ארג והנמל הראשי הכללי בנדר עבאס. שניהם ללא הגנה של ממש מפני חיל האוויר שלנו. אנו רומזים שאפשר לעשות משניהם מדורה גדולה באמת - לכן נא לא לתקוף אותנו בבקשה".