לאחר הדיווחים, חיל האוויר אישר באופן רשמי כי תקף מטרות של שלטון הטרור החות׳י בתימן, במרחק של כ-1,800 ק״מ מגבול ישראל. במבצע אווירי רחב היקף שכלל עשרות כלי טיס של חיל האוויר ובהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין. 

התקיפה בהכוונת אגף המודיעין כללה מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן, ובהן תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט. צה"ל הדגיש כי: "באמצעות התשתיות והנמלים שהותקפו, השלטון החות׳י מעביר אמצעי לחימה איראנים לאיזור, ואספקה לצרכים צבאיים, ובכך גם נפט. התקיפה בוצעה בתגובה למתקפות האחרונות שביצע השלטון החות׳י לעבר מדינת ישראל". 

לאורך השנה האחרונה, שלטון הטרור החות׳י פועל בהכוונה ובמימון איראני ובשיתוף פעולה עם המיליציות העיראקיות, על מנת לפגוע במדינת ישראל, לערער את הסדר האיזורי ולשבש את חופש השיט העולמי. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ברשת אלחדת נטען כי המתקפה הישראלית בתימן היא מסר לאיראן - ישראל מסוגלת לפגוע בעומק איראן הידועה כענקית יצרני הנפט. המסר הוא כפול, לצה"ל יכולות אסטרטגיות לפגוע באמצעות מטוסי קרב במרחק עצום ממדינת ישראל אך גם המטרות שנבחרו מדגישות לאיראן, שמאגרי הנפט שברשותה עומדים בסכנה. 

לאחר התקיפה, שר הביטחון, יואב גלנט הדהד את המסר לאיראן: "עקבתי מתא השליטה של חיל האוויר אחרי התקיפה כנגד החות׳ים. המסר ברור - עבורנו, אין מקום רחוק מידי".