הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים מוקדם יותר היום (ראשון), הערכת מצב בזמן התקיפה בתימן ובה הבהיר כי צה"ל יודע להגיע רחוק ולתקוף באופן מדויק. המסר הזה מגיע בשיא המתיחות מול איראן אך זהו לא המסר היחיד שעולה מהצהרתו. כשמאחורי הלוי, תמונתו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, מופיעה עם סימן שאלה אדום. 

בשבועות האחרונים מתגברים הדיווחים על האפשרות שיחיא סנוואר, אינו בין החיים. את ההשערה העלו מספר מומחים באמ"ן העוסקים בזירה הפלסטינית, אך נכון לעכשיו אין בידיהם תימוכין או הוכחות בשטח. כמו כן גורמי המודיעין בישראל מעריכים כי כלל ההודעות שהתפרסמו במהלך השבועות האחרונים, כביכול בשמו של מנהיג החמאס יחיא סינוואר, לא נכתבו על ידי הטרוריסט עצמו. השערה זו מתחזקת כעת, עם פרסום הצהרת הרמטכ"ל ובה ניתן לראות בבירור כי במערכת הביטחון אין וודאות לגבי מצבו של סינוואר. 

יחיא סינוואר בסימן שאלה (צילום: דובר צה''ל)
יחיא סינוואר בסימן שאלה (צילום: דובר צה''ל)

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, מופיע מאחורי הרמטכ"ל כשאיקס על פניו. זאת לאחר שחוסל לפני יומיים בדאחייה שבלב ביירות. היום (ראשון) גופתו חולצה מאתר התקיפה האווירית. לפי הדיווחים, נסראללה מת ככל הנראה בייסורים כתוצאה מחנק, בשל שהייה במקום ללא אוורור. נסראללה ככל הנראה נכנס לחדר פנימי בעקבות הפצצות חיל האוויר, לשם חדרו גזים רעילים שמשאיפתם נהרג. על פי אל ג'זירה גופתו חולצה ללא סימני פציעה כלל. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תורגם באמצעות תרגום מקצועי - ביירון