חיל האוויר הישראלי הציג היום (ראשון) למעשה את הזרוע הארוכה והחזקה שלו. על פי פרסומים בישראל ופרסומים זרים, חיל האוויר תקף אחר הצהריים, כמעט בו זמנית, עשרות יעדים בארבעה מוקדים במזרח התיכון: עשרות יעדים בביירות ובבקעת הלבנון, עשרות יעדים בעזה, תקיפה בעומק 1,800 ק"מ בתימן ועל פי פרסומים זרים גם בפאתי דמשק בסוריה. 

בצה"ל אומרים כי בתקיפה השתתפו עשרות מטוסים. על פי מתווה התקיפה, מטוסי האוויר f35 של חיל האוויר נעו קדימה ומיד אחריהם הצטרפו מטוסי f17i, הנחשבים למטוסי התקיפה האסטרטגיים של ישראל. 

תימן עולה באש: ישראל תקפה מתקני נפט, תחנת כוח ונמל ימי בכמה מוקדים | צפו בתיעוד  
צה"ל תקף בעוצמה מטרות בתימן, ואז הגיע המסר הברור לאיראן

תקיפות ישראל בתימן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות ישראל בתימן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

מטוסי טייסת נחשון תמכו את מטוסי התקיפה כאשר סיפקו מודיעין ובקרה אווירית לאורך הפעילות. במקביל, מטוסי התדלוק של חייל האוויר תדלקו את המטוסים התוקפים באוויר מספר פעמים. 

תרגיל תדלוק אווירי חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל תדלוק אווירי חיל האוויר (צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל הביעו שביעות רצון מהיכולות של חייל האוויר לתקוף בו זמנית במספר חזיתות, תוך מתן חלוקת קשב לכל אחת מהחזיתות על פי הצרכים המבצעיים. גם בצה"ל מדגישים - התקיפות היום אחר הצהריים נועדו להעביר מסר בראש ובראשונה לאיראן כי ישראל נחושה להילחם בכל הפרוקסי שלה במזרח התיכון. וכי יש לישראל יש את היכולת המבצעית לפעול בו זמנית בהגנה וההתקפה במספר גדול חזיתות.

הכנות חיל האוויר לתקיפה בתימן (צילום :דובר צה"ל)

מפקד חיל האוויר, אלוף עומר בר, תאר את התקיפות כ"מושלמות" ואמר "יש לנו עוד יכולות רבות. כל מי שמנסה לפגוע באזרחי מדינת ישראל - נגיע אליו". 

מפקד חיל האוויר, אלוף עומר בר, בתום התקיפה בתימן (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, בשעות אחר הצהריים, דווח על שלוש תקיפות בדאחייה שבביירות. כמו כן, דווח על פיצוץ עוצמתי בבירת סוריה, דמשק. עוד דווח ברשתות הערביות על תקיפות בפאתי הרמל שבאזור הבקעא בלבנון, שם לפי הדיווחים ישנם שישה הרוגים וארבעה פצועים. דווח על חגורת אש של חיל האוויר באזור בעלבכ וסביבתה.

במקביל, דווח על תקיפה מדויקת וחריגה בתימן, במסגרתה עשרות כלי טיס של חיל האוויר בהם מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומודיעין תקפו בהכוונת אגף המודיעין מטרות בשימוש צבאי של שלטון הטרור החות׳י במרחבים ראס עיסא וחודידה שבתימן. צה״ל תקף תחנות כוח ונמל ימי, אשר משמשים לייבוא נפט.