מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים הלילה (בין ראשון לשני) בניין הותקף בבירת לבנון ביירות. רשת "אל מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה על שלוש תקיפות באזור אל-הרמל שבצפון מזרח המדינה, כשבמקביל צה"ל מסר כי הוא פועל במרחב הבקאע.

בתוך כך, חמאס הודיע כי מפקד הארגון בלבנון, פתח שריף אבו אל-אמין, נהרג בתקיפה במחנה הפליטים הפלסטיני אל-בס באזור צור בדרום המדינה, יחד עם אשתו וילדיו.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תוקף כעת מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע שבלבנון". זמן קצר לאחר מכן, "החזית העממית" הודיעה על מותם של שלושה ממנהיגיה.

כאוס באיראן: ההקלטה של חמינאי על כיבוש ירושלים התפוצצה לו בפנים
לאחר חיסול נסראללה: "האמריקאים ייאלצו לתת לישראל גיבוי מול איראן"

לפי דיווחים לבנונים תקיפת המבנה היא הראשונה שהתרחשה מחוץ לאזור הדאחיה מאז פרוץ המלחמה. מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע שבלבנון.

ההדמייה של חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. קרדיט: אל ערבייה (צילום :אל ערבייה)

בין המטרות שהותקפו, עשרות משגרים ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, מטוסי קרב תקפו במרחבים שונים בדרום לבנון, מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל.

לסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי עשן מיתמר במקום ואמבולנסים מגיפים את המרחב. רשת החדשות הסעודית "אל ערביה" מדווחת כי אנשי חיזבאללה הגיעו לאזור הבניין שהותקף, וערוץ החדשות של חיזבאללה "אל מנאר" מדווח כי ישנם פצועים במקום.

לאחר התקיפה נשמעו אזעקות בגבול ישראל-לבנון ביישוב רמות נפתלי. מצה"ל נמסר, כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחב רמות נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט.

הסרטון האחרון של נסראללה (צילום :חיזבאללה)

בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקפו, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״אבו ג׳עפר מנצור״ שבצפון רצועת עזה. מתחם פיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל.