סא"ל במיל' אלון אביתר, פרשן לענייני ערבים ומומחה לזירה הפלסטינית, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם "שבע תשע" ברדיו 103fm, בנוגע לחיסולו של נסראללה והעתיד הצפוי לארגון חיזבאללה. 

ביחס להאשם ספי א־דין, מחליפו הצפוי של נסראללה: "התחמם על הקווים לא מעט זמן בצילו של נסראללה, הם אנשים דומים, גם בתווי הפנים, גם פיזית, אבל גם הלכו לאורך הדרך הרבה מאוד שנים. הוא מאוד מקורב לאיראנים, אפילו לא פחות מאשר נסראללה, יש לו קשרי משפחה עם האיראנים, עם סולימאני, הוא מבאי ביתם של האיראנים, נחשב קיצוני מאוד".

"קשה מאוד לחדש מנהיגות כזאת": לנסראללה יש שני מחליפים, אבל עם כמה בעיות
סער ונתניהו רשמו הישג ראשון יחד: לחצו ידיים בלי להקיא | בן כספית

"הכי קל לומר שגם הוא יהיה על הכוונת ונוריד אותו מחר בבוקר. בשיקולים האלו נכנסים לפעמים אלמנטים אחרים. הכי קל לכאורה קפד ראשו גם את זה ולהלשאיר אותם בתוך טלטלה מתמשכת. יכול להיות והיו בעבר כאלה מצבים, שנגיד שזה הרע במיעוטו, ואז אני יכול לקשור חוטים לקראת הסכם". 

באשר לאוסמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון, אמר אביתר כי: "איש חמאס בלבנון, ותיק, גוורדיה ותיקה, נציג חמאס בחו"ל, בדרך כלל לוקח משימות של דברור עמדות בחמאס כלפי חוץ, לא צמח בשוחות עזה, הוא איש של חליפות, חלון ראווה כלפי חוץ, דרג בכיר אבל לא צמח יחד עם סינוואר בכלא, איש יותר עם אזור חיוג בינלאומי". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"לאורך ההיסטוריה", הוסיף, "לחברה הלבנונית היה 'סיי' לא מבוטל ביחס לתהליכים פוליטיים שהיו אנטי־לבנוניים. הציבור הלבנוני הצליח לפני יותר מ־154 שנה לדחוק את סוריה מחוץ ללבנון, להחליף ממשלות, להדיח, להחליף שרים, לזעוק את מחאתו אחרי הפיצוץ בנמל לבנון. כולל נגד חיזבאללה, אבל עד רמה מסוימת".

"החשש הציבורי של חלקים שהיו אנטי־נסראללה מכיוון שהוא טרוריסט ודיקטטור גם פנימית – החשש היה גדול, ולא הצליחו להניע אותו החוצה. היום הסיטואציה שונה לחלוטין, רואים קולות לא ספורדיים ולא מינוריים, יש מחאה לבנונית פנימית לאחר כל החיסולים הללו. האם זה יצליח להגיע לכדי מנופים כאלה שיוציאו את חיזבאללה מהמיינסטרים של לבנון? מעמדות כוח? מכספים שחיזבאללה השתלט עליהם? מוקדם להגיד. האם התהליך הפנימי יבשיל לידי זריקת חיזבאללה מעמדות שלטון? כרגע אני מסופק". 

צה״ל תוקף בדאחיה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

"אפשר לראות אפילו בתוך צמרת חיזבאללה באגף היותר דתי, שייח' שיעי דתי מפורסם, איש שנחשב למי שהלך עם נסראללה לאורך שנים ארוכות, יצא לתקשורת, שייח' חוסייני, והוא מדבר באופן פתוח וחופשי על הטעות הקרדנילית שחיזבאללה עשה תחת נסראללה – שקשר את עצמו לסוגייה העזתית ולסינוואר עצמו. החשש של לבנונים רבים, כולל בתוך הקהילה השיעית, שביירות תהיה שווה לעזה לא רק פיזית אלא מבחינת ההתמוטטות. לבנון היא שנים בהתפרקות, עכשיו היא בקריסה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm.