מאז מלחמת לבנון השנייה, ישראל שינתה באופן מהותי את שיטת איסוף המודיעין שלה בלבנון, כך על פי דיווח שפורסם היום (שני) ב"פייננשל טיימס". על פי הפרסום, ישראל הרחיבה את נקודת המבט שלי את הארגון, מעבר לזרוע הצבאית. 

כמו כן, מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה, הציבה בפני המודיעין הישראלי הזדמנות חדשה. מחבלי החיזבאללה לקחו חלק נרחב בלחימה בתוך סוריה במלחמת האזרחים שפרצה ב-2011, כשנעמדו לצידו של הצורר בשאר אסד. הרחבת השטח הגיאוגרפי שבו פועל הארגון וגדילתו, החלישה את מנגנוני הבקרה הפנימיים שלו, ואפשר לסוכנים ישראלים לפעול בלב הארגון. 

בעל הבית השתגע: חיזבאללה המום, ללא מפקדים ושליטה - עכשיו הצ'ופר בדרך
"אנחנו חוגגים, אבל הבעיות לא ישתנו": עם כל הכבוד לחיסול נסראללה, הפתרון נמצא במקום אחר

בנוסף, צה"ל עבר להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת בהרבה. בין היתר, נעשה שימוש בלוויינים, רחפנים ואף יכולות סייבר. "יחידה 9900 פיתחה אלגוריתמים מיוחדים לניתוח כמויות עצומות של נתונים ויזואליים, מה שאפשר זיהוי של שינויים קטנים בשטח", כך על פי הפרסום. 

צה"ל תוקף בדאחייה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כאמור, שינוי אופן פעולת איסוף המודיעין בחיזבאללה, הגיע לשיאו במהלך השבועות האחרונים. זאת, עם "מבצע הביפרים" וחיסול כלל הצמרת של ארגון הטרור, כולל כמובן המנהיג, הטרוריסט חסן נסראללה. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מקום החיסול של נסראללה בדאחייה בביירות  (צילום: רשתות ערביות)
מקום החיסול של נסראללה בדאחייה בביירות (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, מידע חדש על חיסול נסראללה בדאחייה נחשף אמש. על פי דיווחים ברשתות התקשות הערביות, אדם שפגש את נסראללה לחץ עמו ידיים ומשח ידיו בחומר שאפשר לישראל לעקוב אחריו. דווח כי ישראל המתינה שתי דקות על מנת לאכן את נסראללה ולהבטיח את נוכחותו במטה בדאחייה.