יחידות מיוחדות של צה״ל פעלו בדרום לבנון כדי לאסוף מידע לקראת כניסה קרקעית בהמשך השבוע - כך דווח הבוקר (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל". בין היתר, פעלו הכוחות במנהרות של חיזבאללה.

על פי הדיווח, הפשיטות, שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול, התרחשו לאחרונה וגם במהלך החודשים האחרונים, זאת כחלק מהמאמץ הרחב של ישראל לדרדר את יכולות חיזבאללה לאורך הגבול המפריד בין ישראל ללבנון. על ישראל מופעל לחץ כבד מצד ארה"ב, שלא לבצע פלישה גדולה לתוך שטח לבנון. 

"אלפי קילומטרים": ראש מועצת מטולה - "אנו יודעים שיש מנהרות עד סמוך לגבול"
אלפי לוחמים איראנים יגיעו ללבנון? תכנית השיקום של טהרן נחשפת | דיווח

ראש מועצת מטולה דוד אזולאי, התייחס לסוגית מנהרות החיזבאללה, במהלך ריאיון שקיים ברדיו צפון 104.5FM: "אנחנו יודעים שיש מנהרות עד סמוך לגבול אבל לא יודעים אם המנהרות חוצות אותו".

צה"ל תוקף בדאחייה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום עם ראשי הראשויות בצפון, והתייחס לפגיעה הקשה בארגון הטרור הלבנוני.  ״פעלנו בעוצמה, פגענו באויב, ונמשיך לפעול. טרם השלמנו את המלאכה״, ציין. 

עוד הוסיף: "הנחתנו סדרת מהלומות קשה על הארגון לפני שבועיים, מה שהוביל לשיבוש בשרשרת הפיקוד שלהם ולסיכול פעולות טרור רבות שתוכננו. כיום אנו במצב שונה. האויב נמצא בשחיקה, והשטח שלו נתון לאיום מתמיד. ייקחו להם שנים להתאושש״.

בתוך כך, גורם ביטחוני בישראל התייחס מוקדם יותר לפצצות שבהן נעשה שימוש בחיסולו של נסראללה בביירות, ביום שישי האחרון. לדבריו, צה"ל השתמש בפצצות במשקל טון כל אחת, שהורכבה להן קיט גיידה אשר הופך את הפצצה ״מטיפשה״, ל״חכמה״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

חיל האוויר פגע במבנה עם כמה פצצות כאלה, בדיוק רב, מה שגרם למקד את הפגיעה בנקודה אחת וליצירת העצמה של אפקט הפגיעה. על פי גורם ישראלי, לא נעשה שימוש בפצצה חודרת בונקרים, אלא נוצרו פגיעות ממוקדות שהצליחו לחדור את שכבות ההגנה של המבנה.

הקיט שבו השתמשו בחיל האוויר כדי להפוך את הפצצות לחכמות ומדויקות, מיוצר על ידי חברת בואינג והוא היה עמד במרכז המשבר מול הממשל האמריקאי לפני כמה חודשים, כאשר בהוראת הנשיא גיו ביידן נמנעה ארצות הברית לספק את הקייטים, לבקשת ישראל.