הלוחמים הללו עוד לא נולדו כאשר האבות שלהם יצאו אחרי 18 שנים מלבנון באביב 2000. כשהאבות שלהם נלחמו בפעם האחרונה בלבנון בקיץ 2006 הם היו רק בני כמה חודשים. והנה אנחנו שוב מוצאים את עצמנו נעים לתוך הסיפור הזה של לבנון. ההערכה היא כי המבצע יהיה מורכב ומאתגר.

בואו לא נתבלבל. צה"ל פגע קשות בחיזבאללה. שלל לו יכולות, פגע לו בפיקוד, במערכים. אבל חיזבאללה נשאר עם יכולות רבות, הוא נשאר עם לוחמים שערוכים לתמרון. אנשי חיזבאללה הם לא חמאס. הם מיומנים יותר, נחושים יותר, עם יכולות חימוש טובות הרבה הרבה יותר מחמאס.

האמריקאים עודכנו: כניסה קרקעית ללבנון היא לא שאלה של אם אלא מתי
מתחת לאף: מדוע הזמינה ישראל עיתונאי זר לתקיפה בתימן?

צה"ל נערך למשימה והוא מכין את ארבעת האוגדות הטובות שלו למשימה: אוגדת הקומנדו 98, אוגדת השריון הכבדה 36 שהיא מכונת מלחמה עוצמתית, אוגדת המילואים 146 ואוגדת הגליל 91. חיל האוויר וזרוע הים אמורים לתת מעטפת אש לכוחות המתמרנים. זאת הולכת להיות לחימה בהיקפי אש שלא ידענו קודם לכן.

כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה''ל)

צה"ל נחוש למלא את המשימה להחזיר בביטחון את תושבי הצפון לבתיהם, להחזיר לישראל את חבל הארץ שהופקר במשך שנה. להחזיר למדינת ישראל את התואר הבלתי מעורער כמדינה החזקה ביותר באזור. שלשום העביר חיל העביר מסר אזהרה לאיראן ולסוריה. המסר ברור: שבו בשקט, תצפו מרחוק, אל תתערבו.

חיל האוויר תקף בארבע חזיתות, השמיד 40 מחבלי חמאס בעזה, תקף עשרות מטרות בבקעה ובביירות בלבנון, תקף על פי פרסומים זרים בסוריה ליד ארמונו של אסד וחיל האוויר טס 1800 ק"מ ותקף בתימן. חיל האוויר מפקח על המתרחש באיראן. הרבה משאבים מושקעים לכיוון מזרח וגם לזירה הקרובה באיו"ש. ההבנה היא כי כולם ינסו לסייע לחיזבאללה.

ראש השנה הוא סמל להתחדשות, להתחלה חדשה. ישראל פועלת לשנות את המציאות שנכפתה עליה בשנה החולפת. האתגר עוד לפנינו. צפויים לנו עוד ימים מורכבים.