ד"ר גרשון בסקין, מי ששימש כמתווך בין ישראל לחמאס בעסקת שליט, שוחח הבוקר (שלישי) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על הסיכויים לעסקת חטופים בתקופה הקרובה.

בסקין פתח ואמר: "יש עם מי לדבר? כנראה שכן. אם רוצים להגיע למתווה, חמאס מוכן להגיע למתווה שיסיים את הכול בשלושה שבועות כולל החזרת החטופים. הוא מוכן להביא את השלטון לגוף מקצועי אזרחי וטכנוקרטי, ושהוא לא ישלוט יותר ברצועה".

אבלים על נסראללה? חיזבאללה ואיראן לא מבזבזות זמן
שדר הטלוויזיה נותר בהלם: שמונה מגדלים בבירות קרסו | תיעוד חריג

"אני מציע ואומר את זה כל הזמן: אל תאמינו לי. השיחות שלי עם חמאס לא רלוונטיות, אבל יש סיכוי קלוש אפילו שחמאס מוכן להחזיר את החטופים תוך שלושה שבועות, לסיים את המלחמה ולהעביר את השלטון. בצד שלנו, אומרים לי בצוות המו"מ שראש הממשלה לא רוצה לסיים את המלחמה", הדגיש. 

כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף, "ישראל צריכה לפנות לקטרים לאמריקנים ולמצרים ולדרוש מהם לקהל התחייבות מחמאס: נסיגה מעזה, סיום המלחמה ושחרור מוסכם של אסירים פלסטיניים. המפתח למתווה הזה כבר קיים. יש את עניין הווטו הישראלי שישראל דורשת, אבל אלה זוטות. אפשר לסיים את המלחמה, להחזיר את החטופים ולהעביר את שלטון החמאס בעזה לגוף אחר שהוא לא חמאס".

"אני מציע לא להיכנס למיתוסים האלה. אנחנו לא עומדים מול צבא רוסיה. אילו היו 15 טנקים ושלושה מסוקים באוויר ב-7 באוקטובר זה לא היה קורה. זה שלא היינו בגבול זה קרה. אנחנו חייבים להיות בגבול, הפריסה של צה"ל צריכה להיות של כוחות ולא של מצלמות. אנחנו למדנו את הלקח הזה", סיכם בסקין.

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103FM