דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס בריאיון לתקשורת הזרה היום (שלישי) לתמרון הקרקעי בדרום לבנון. "צה"ל מבצע פשיטות מוגבלות וממוקדות לאורך הגבול הצפוני של ישראל נגד האיום שחיזבאללה מציב כלפי האזרחים בצפון הארץ," ציין הגרי.

"הפשיטות הקרקעיות המקומיות הללו יכוונו למעוזי חיזבאללה שמאיימים על ערים, קיבוצים וקהילות ישראליות לאורך הגבול שלנו," הוסיף. הגרי הסביר כי חיזבאללה הפך כפרים לבנוניים הסמוכים ליישובים ישראליים לבסיסים צבאיים המוכנים לתקיפה של ישראל. "חיזבאללה תיכנן להשתמש בכפרים הללו כבסיסים לפלישה קרקעית לישראל בדומה לטבח ה-7 באוקטובר", אמר הגרי. "מטרתו הייתה לחדור לתוך בתים בישראל, לתקוף יישובים ישראליים ולבצע טבח בגברים, נשים וילדים חפים מפשע. הם כינו את התוכנית הזו 'כיבוש הגליל'."

"ישראל לא מקשיבה לאף אחד": האזהרה החריגה של מצרים
לא רק החזרת תושבי הצפון: לישראל יש מטרת על נוספת בתמרון בלבנון | אבי אשכנזי 

הגרי התייחס גם להחלטות מועצת הביטחון של האומות המאוחדות, ואמר: "במשך עשרות שנים, החלטות מועצת הביטחון קראו למדינת לבנון לוודא כי שטחה יהיה נקי מקבוצות חמושות שאינן ממשלתיות." הוא הדגיש את החלטת מועצת הביטחון 1701 משנת 2006, שעליה הסכימו ישראל ולבנון, שמחייבת את המדינה שלא לאפשר חימוש שאינו שייך לממשלת לבנון או ליוניפיל בדרום לבנון.

"היום, 18 שנים לאחר העברת החלטה 1701, חיזבאללה הוא הצבא הלא-ממשלתי הגדול בעולם, ודרום לבנון מוצפת במחבלים ובנשק של חיזבאללה," ציין הגרי. "אם מדינת לבנון והעולם לא יכולים להרחיק את חיזבאללה מהגבול שלנו, אין לנו ברירה אלא לעשות זאת בעצמנו."

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לסיום, הגרי הדגיש את מטרת צה"ל: "אני רוצה להבהיר: המלחמה שלנו היא עם חיזבאללה, לא עם אזרחי לבנון. אנחנו לא רוצים לפגוע באזרחים לבנונים, ואנחנו נוקטים צעדים כדי למנוע זאת. לא נאפשר שה-7 באוקטובר יקרה שוב באף אחד מהגבולות שלנו. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי שאזרחי ישראל יוכלו לחזור לבתיהם בביטחון ובשלום."