היום (שלישי) הופעלו אזעקות בשורת יישובים בגוש דן ובשרון. מדובר צה"ל נמסר כי ההתרעות הופעלו בעקבות שיגורים שחצו משטח לבנון, כאשר חלקם יורטו. הלילה, צה"ל אישר כי כוחותיו נכנסו ללבנון לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

פרופ' אמציה ברעם, מומחה למזרח התיכון מאוניברסיטת חיפה, סיפק פרשנות  למעריב בעקבות תחילת התמרון הקרקעי של צה"ל בלבנון. הוא מציין כי קיימות שלוש רמות אפשריות לניצחון בלבנון, אך רק רמה אחת לניצחון בעזה.

אבלים על נסראללה? חיזבאללה ואיראן לא מבזבזות זמן

בעזה, לאחר שפגענו בחמאס באופן משמעותי, אפשר לסגת בתמורה לשני דברים: שחרור החטופים ופרוז צבאי. ללא פרוז, אין שיקום. לעומת זאת, בגזרה הלבנונית הרמה הגבוהה ביותר היא יישום מלא של החלטה 1701, הכוללת נסיגת חיזבאללה מעבר לנהר הליטני ובאצבע הגליל, 10 קילומטרים מהגבול, ופרוק הנשק של הארגון כדי להפוך אותו למפלגה פוליטית בלבד.

התקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
התקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

ברעם מוסיף כי יישום יעד זה אפשרי רק בלחץ משולב עם פיתוי לשיקום לבנון, כשישראל, צרפת וארצות הברית פועלות כלוחצות, והסעודים והאמירויות משמשים כמפתים. אם חלק מהמעורבים יסרבו, האפשרות השנייה היא להכניס כוח בינלאומי בדרום לבנון, שיפעל עם סמכויות רחבות יותר מהכוח הקיים כיום.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פרופ' ברעם מדגיש כי הניצחון הצבאי חייב להיות מתורגם לניצחון מדיני, אחרת ישראל עלולה לחזור על התלאות שפקדו אותה השנה.