הפרשן הצבאי של חדשות 12 ניר דבורי אמר היום (שלישי) בהתאם למצב ולהצהרת דובר צה''ל מוקדם יותר כי "זה אחר צהריים שבו ריבוי הדברים שניחתים עלינו מדובר צה"ל יכול להכניס את הציפור לפאניקה, ואני חושב שחשוב לפרק את הדברים ולנסות לעשות סדר ולשים את הדברים בפרקופורציה". 

מיקי זוהר נגד בן גביר: "לא אתן לזה יד במשמרת שלי"
המטחים נמשכים: אזעקות רבות הופעלו באזור חיפה והקריות

"תחילה ההנחיות החדשות של פיקוד העורף - צה"ל נכנס לתמרן בתוך לבנון. הדבר הזה היה ידוע שיהיה טריגר מבחינת חיזבאללה להגברת הירי או היקף הירי, כולל גם הטווחים כדי לנסות להניע את צהל מלעשות כן".

"קצין בכיר אמר לי שאם כוח רדואן ונוחבה היו פולשים ביחד לישראל, הם היו לוחצים ידיים בכיכר דיזנגוף", אמר דבורי לאחר מכן.

"ולכן מהרגע שהדבר הזה קורה אנחנו בהחלט נמצאים בנקודה אחרת שבה גם עברו מספר ימים מאז חיסול נסראללה ופעולות נוספות. ולכן יכול להיות שינסה להתארגן, להתאושש ולהגביר את המטחים שהוא יורה. כנ"ל גם הסיפור האיראני". 

"האיראנים כשאתה מאיים על הדבר הכי חשוב להם במזרח התיכון, בניין כוחו של חיזבאללה ועכשיו גם הכניסה הקרקעית, יכול לדרבן אותם לעשות משהו מצידם. ולכן יש החלטה לעשות שינוי בעורף בהיקף הזה של דריכות, כי יכול להיות שאנחנו באמת גם את חיזבאללה וגם האיראנים מנסים עכשיו לעשות יותר". 

"אנחנו היינו כבר בימים מורכבים. האיראנים ירו לפה מעל 100 טילי קרקרע קרקע באפריל. יש כאן תגבור כוחות של ארה"ב, יש כאן פריסה מאוד רחבה בהגנה ובהתקפה של חיל האוויר. ולכן אנחנו יודעים להתמודד גם עם הדבר הזה. צריך ליישר את הציבור למול העניין הזה".