שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הירי הקטלני שאירע אמש (שלישי) ביפו. בין הנרצחות שזהותם פורסמה נמצאות ארבע נשים צעירות: שחר גולדמן, בת 30 מלוד; ענבר שגב ויגדור, בת 33, אם טרייה לתינוק בן תשעה חודשים; רויטל ברונשטיין, בת 24 מבת ים ונדיה סוקולנקו, אם לילדה קטנה מיפו, שעלתה ממולדובה

ראש העיר, יאיר רביבו, כתב לזכרה של שחר: "לא ככה רצינו לסגור את השנה, בצער רב קיבלתי את הידיעה על הירצחה של שחר גולדמן, תושבת העיר לוד בת 30, שנרצחה הלילה בדם קר בפיגוע האכזרי בשדרות ירושלים ביפו ע"י מחבלים שפלים וארורים".

שחר גולדמן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
שחר גולדמן (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"שחר ז"ל, שהתחתנה רק לפני קצת למעלה משנה, הייתה רקדנית בינלאומית מצטיינת והותירה אחריה את בעלה תאי, אחיותיה אסתאר, דיקלה ומירב וההורים אברהם ורות גולדמן שייבדלו לחיים. את רות הכרנו כסגנית מנהלת בית הספר ספיר בעיר. צוותי הרווחה של עיריית לוד מסייעים ותומכים במשפחה מרגע קבלת הבשורה המרה ואנו נעמוד לצדם בכל המצטרך. נעדכן על מועד הלווייתה אשר תתקיים עם הגעתה של האחות מירב מחו"ל. ברוך דיין האמת, יהי זכרה ברוך".

יערי, בעלה של ענבר שגב ויגדר, סיפר: "ענבר הייתה בת 33, ונשואה לי מאז מרץ 2023. בדצמבר האחרון נולד לנו בן בשם ארי. אני אחרי שירות צבאי בעזה, ובאתי במיוחד להיות איתה לקראת הלידה. היא הייתה האהבה הגדולה שלי ואמא נהדרת, מלאה באור ואהבת חינם. האירוע היה מורכב מאוד; היא הייתה עם ארי והכלבה שלנו, כפרה. ירו גם בה וגם בכלבה, וארי היה ממש עליה, אבל הוא יצא בלי שריטה. היא גיבורה אמיתית, הגנה עליו בגופה.

כשקיבלתי הודעה על הפיגוע ביפו, טסתי לשם עם האופניים. הגעתי למקום, ובסופו של דבר הבנתי שאני צריך ללכת לבית החולים וולפסון. מצאתי את ארי, אבל רק מאוחר יותר הודיעו לי שענבר נרצחה, כנראה במקום האירוע ולא הגיעה לבית חולים. היינו עכשיו חודש וחצי בתאילנד, והמציאות הזו לא פוסחת גם פה ביפו". חברתה של ענבר סיפרה: "היא הייתה בחורה מדהימה, מלאת שמחת חיים, ספורטיבית. היא אהבה לטייל בכל העולם. אנחנו בשוק מוחלט". 

ענבר שגב ויגדור (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ענבר שגב ויגדור (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ספד לרויטל: "היא הייתה מתכנתת מבריקה וציירת קומיקס מחוננת. כבר בתיכון זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל היתה גם ציירת קומיקס מחוננת. המחבלים הצליחו לפגוע בגופה של רויטל ופצעו את הלב של כולנו, אבל לא ישברו את הרוח שלנו".

בפיגוע הירי שהתרחש אמש, נוסף לשבעת הנרצחים, נפצעו כעשרה בני אדם, מתוכם ארבעה באורח קשה ושניים באורח אנוש. מאבטח הרכבת ושני סיירים מסיירת סלע של עיריית ת"א, יחד עם השוטרים, חיסלו את המחבלים - מחמד חלף סאהר רגב וחסן מוחמד חסן תמימי, שניהם שוהים בלתי חוקיים בשנות ה-20 לחייהם ותושבי העיר חברון. אזרח חמוש שהיה במכולת באזור הפיגוע רץ לעבר מקור הירי וניטרל אף הוא אחד מהמחבלים.

נדיה סוקולנקו (צילום: רשתות חברתיות)
נדיה סוקולנקו (צילום: רשתות חברתיות)

דובר צה"ל עדכן כי אחת מעשרת הפצועים בפיגוע הירי ביפו היא חיילת, שנפצעה באורח קשה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתה עודכנה.

עד ראייה מסר למעריב: "בשעה שבע בערך עברתי פה ברחוב. היו פה צהלולים ותעלולים מהאיזור שנפגע פה מאחורינו, ואז ראיתי פה בחור רזה גבוה עם אקדח רץ ויורה לעבר כל כיוון. כל מי שמזדמן ומופיע מולו, הוא יורה".

התמונות בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]