אלחנן מאיר קלמנזון ז"ל, נפל ב־7 באוקטובר במהלך קרבות שניהל באזור העוטף כשבין היתר חילץ אנשים רבים מבתיהם במשך יום שלם, בהם גם את בני משפחת פריקר שנכלאו בתוך ביתם הבוער. בשיחה עם ניסים משעל, בחר ינון מגל את סרן (מיל') אלחנן מאיר קלמנזון ז"ל לאיש השנה שלו. 

"איש המשפחה מעתניאל שב-7 באוקטובר עזב הכול ורץ לסייע לאחים שלו בקיבוץ בארי להילחם באויב החמאסי. הוא חירף את נפשו ונפל על הגנת הקיבוץ והמולדת. אני חושב שהוא סמל לאחדות בינינו ולהקרבה של אנשים בעם ישראל למען האחים שלהם באופן ששובר מחיצות ומגזרים", אמר ינון. "לצערנו בשנה וחצי האחרונות זה עדיין דורש לשים את האצבע על הנקודה ולהראות את האנשים האלה שהם מעל המחלוקת שברגע האחרון יודעים לעשות את הדבר הנכון - לכן אני מקדיש לו את התואר הקטן הזה שלי, איש השנה".

היום אנחנו רחוקים מאחדות, הפילוג עדיין מכה בנו ללא רחם.
"לצערי יש פה אנשים שהם שורפי אסמים וכבישים, אפילו בימים אלו שאנחנו נמצאים ממש בתוך מלחמה כשחיילי צה"ל מחרפים את נפשם, הם ממשיכים במחאות שלהם ובטרללת הזו", אמר.

האחים קלמנזון (צילום: פרטי)
האחים קלמנזון (צילום: פרטי)

לפילוג יש שני צדדים, אתה לא יכול להגיד שרק צד אחד אשם.
"אני רואה פה צד אחד ששורף כבישים ועושה הפגנות בשנה וחצי האחרונות. אין פה שני צדדים באירוע הזה. אין שום מכונת רעל ביביסטית, יש אנשים שתומכים בראש הממשלה נתניהו ומתנגדים לאלימות שנעשית פה נגד ממשלה לגיטימית שנבחרה על ידי רוב העם. זה חוסר קבלה של הדמוקרטיה במשך שנים כשרודפים את ראש הממשלה ואנשים מתנגדים לאירוע הזה", השיב.

"ראש הממשלה נתניהו לא עושה עסקת חטופים כי סינוואר לא מוכן לעשות עסקת חטופים, זו האמת. גם האמריקנים אומרים את זה. ראש הממשלה מוכן ללכת לעסקה והוא עומד על תנאים ביטחוניים בסיסיים. כל ההפגנות שתמיד היו על הגז, הרפורמה, השוחד, והצוללות - אז עכשיו זה על החטופים. זה פשוט שקר. 'רק לא ביבי' היא מחלה קשה שאין לה קשר למציאות ובמחלה הזו נדבקו כל מיני אנשים", אמר על ההפגנות שמוחות כנגד חוסר ההתקדמות במשא ומתן לעסקת החטופים.

סייע בעריכה: אליעזר בן יהודה