מתקפת הטילים האיראנית, שהתרחשה אתמול בערב (שלישי) וגרמה לאזעקות בכל רחבי הארץ, לא פסחה גם על היישובים הבדואים בדרום. בתל שבע נמצאו שרידי טיל שנורה במהלך המתקפה, והשאירו את התושבים בתחושות קשות של חוסר אונים ופחד. איראן שיגרה 180 טילים לעבר ישראל, ובזמן שמערכות ההגנה הישראליות פעלו בהצלחה בשיתוף פעולה עם ארצות הברית, הנזק שנגרם בשטח היה בלתי נמנע.

מוסלח אבו עסא, סגן ראש מועצת תל שבע, תיאר את הקושי הרב שבו נתקלו התושבים. "התחושות כמו כל אזרח במדינה שיש סכנה רבה. הילדים שלנו חסרי אונים. אני לפחות יש לי בית מבנייה קשיחה, אבל הייתה נפילה קרובה. כל השכנים חיים בבתים עם פחונים וזה לא פשוט. אני יודע שהמדינה במצב של מלחמה בכל החזיתות, ואני מבין את זה, אבל להיות חסר אונים מול הילדים זה קצת אחרת. אחרי זה נסעתי לחבר ליד חורה בכביש, אני רואה את כל המכוניות עומדות מתחת לגשר להתחבא, רואים את חוסר האונים של אנשים."

המחבלים הגיעו אתמול והתפללו במסגד לפני: פרטים חדשים על הפיגוע ביפו
ההחלטה כבר התקבלה: ישראל תתקוף את היעד הרגיש של איראן - וזה המועד

הפחד והמתח אינם רק בתחושת חוסר הביטחון, אלא גם בתשתיות הלקויות של היישובים הבדואים, שמקשות על תושבים להתמודד עם המתקפות. קאסם אבו סירחן, תושב תל שבע, תיאר את החוויה האישית שלו מהאירוע שבו פגע טיל בבית שכניו: "זה מפחיד. זה מראה שאין מקום במדינה הזאת שהוא בטוח יותר ממקום אחר".

האיראנים נוהרים לתחנות הדלק מחשש לתקיפה ישראלית (צילום :רשתות ערביות)

"דרשו מאיתנו ערנות וזהירות, למרות שאין לרבים פה חדרים ממוגנים לצערי הרב. בזמן הפגיעה הייתי בממד עם המשפחה, אבל זה כל כך קרוב", המשיך. "הילדים נבהלו מאוד, פשוט מפחיד. ברגע שהטיל נפל היה בום חזק מאוד והבנו שנפל לידנו, זה לא היה רעש רגיל. אנחנו מיד התקשרנו למשטרה שיטפלו באירוע כי הייתה התקהלות של ילדים וזה מסוכן מאוד."

בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים, המצב אף קשה יותר. אמירה אבו הדובה מכפר אבו תלול תיארה את הלילה הקשה שעבר על המשפחות: "הלילה שעבר היה מאוד קשה לילדים ולנשים בהריון. לא היו מקומות בטוחים להגיע אליהם כמו מקלטים. נשמעו קולות וצעקות של נשים וילדים בכל מקום, ולא הצלחנו לעזור למשפחות או אפילו לעזור לעצמנו. היו רבים מהילדים שסבלו מהתקפי חרדה, ונשים איבדו את השליטה על המיקוד. אנשים לא ישנו עד שעות הבוקר, והם בפחד ודאגה וחוסר תחושת בטחון. היה לילה מאוד מפחיד."