שבעה בני אדם נרצחו אמש (שלישי) בפיגוע ירי בשדרות ירושלים ביפו. עוד 15 בני אדם נפצעו מהירי בדרגות שונות. חקירה ראשונית העלתה כי שני מחבלים פתחו באש לעבר נוסעים ברכבת הקלה, ובהמשך ירו לעבר קבוצה של אנשים שהייתה ברחוב. כוחות הביטחון חיסלו את שני המחבלים, אנשי חמאס שהגיעו מאזור חברון. 

בעקבות הפיגוע הקטלני, שוחח "מעריב" עם גורמים במערכת הביטחונית, זו כדי לברר האם ניתן היה למנוע את הפיגוע בעזרת טיפול הולם בתופעת השוהים הבלתי חוקיים, אשר נכנסים לעבוד במדינה באופן לא חוקי, ומבצעים פיגועים. 

"השב"כ הציע מתווה מצוין שיאפשר לפלסטינים לעבוד בצורה מסודרת, עם אבחון פרטני, הגבלת גיל וביומטריה בבוקר ובערב. אבל בפועל, המתווה הזה תקוע בקבינט בגלל עיכובים פוליטיים", אמרו גורמים במערכת הפוליטית. "בן גביר וסמוטריץ תוקעים את המתווה של השב"כ רק בגלל קונספציה פוליטית. הם מסכנים את הביטחון ולא מקדמים פתרון אמיתי לבעיה".

כוחות ההצלה בזירת הפיגוע ביפו (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
כוחות ההצלה בזירת הפיגוע ביפו (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)


עוד הוסיפו הגורמים: "אי אפשר להחמיר את האכיפה נגד השוהים הבלתי חוקיים כשאין פתרונות כליאה מספקים. אי אפשר להמשיך במצב שבו השב"חים (שוהים בלתי חוקיים) נכנסים שוב ושוב, והמשטרה משחררת אותם מחוץ לבית המשפט. זו בדיחה. בלי שחרור שסתום במעברים, לא נוכל להחמיר את הענישה בצורה אפקטיבית".