מלחמת חרבות ברזל: סרן הראל אטינגר, בן 23, מעלי, מפקד צוות ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, סרן איתי אריאל גיאת, בן 23, משוהם, קצין בחיל ההנדסה הקרבית ביחידת יהל"ם, רס״ל נועם ברזילי, בן 22, מכוכב יאיר, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, רס״ל אור מנצור, בן 21, מבית אריה, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, רס״ל נזר איטקין, בן 21, מקרית אתא, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, סמ״ר עלמקאן טרפה, בן 21, מירושלים, לוחם בסיירת גולני, חטיבת גולני, סמ״ר עידו ברויר, בן 21, מנס ציונה, לוחם בסיירת גולני, חטיבת גולני וסרן איתן אוסטר ז״ל, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בקרב בדרום לבנון. 

באירוע בו נפלו סרן הראל אטינגר ז״ל, סרן איתי אריאל גיאת ז״ל, רס״ל נועם ברזילי ז״ל, רס״ל אור מנצור ז״ל ורס״ל נזר איטקין ז״ל, נפצעו קצין לוחם וארבעה לוחמים מיחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, באורח קשה. בתקרית בה נהרגו שני לוחמי סיירת גולני היא ארעה בשעות הבוקר המאוחרות כח של סיירת גולני שהיה בהתקפה בגזרת אוגדה 36. הותקף בירי נט, ומרגמות. באירוע נפצעו עוד שישה לוחמים האורחים שונים.
האירוע בו נפצע לוחם גדוד 51 הכח שהיה בהתקפה במסגרת אוגדה 36 הותקף בירי מרגמות, באירוע נפצעו עוד שני לוחמים באורח בינוני.

באירוע בו נפלו סמ״ר עלמקאן טרפה ז״ל וסמ״ר עידו ברויר ז״ל, נפצע לוחם מסיירת גולני, חטיבת גולני באורח קשה. באירוע נוסף, חובש קרבי בגדוד 51, חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בלחימה בצפון.

כלל הלוחמים פוני לבתי החולים לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו.

כזכור, לוחמי צוותי הקרב של עוצבת הקומנדו, חטיבת הצנחנים וחטיבה 7, תחת פיקוד אוגדה 98, ממשיכים בפעילות קרקעית ממוקדת במספר מרחבים בדרום לבנון. במהלך המבצע, לוחמי יחידת אגוז השייכים לעוצבת הקומנדו איתרו והשמידו מתחם לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה, ובו משגר רקטות, מצבור מטענים וציוד לחימה נוסף.

סרן איתן אוסטר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן איתן אוסטר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

היום פורסם סרטון שצילם סרן איתן אוסטר בימים האחרונים ושלח למשפחתו: ״משפחה יקרה, לוחם אמיתי נלחם לא בגלל שנאתו למי שעומד מולו, אלא בגלל אהבתו למה שעומד מאחוריו. בתקופה האחרונה בצפון הסתובבתי בכל היישובים, ראיתי את קריית שמונה, את משגב עם, את מטולה - כל היישובים האלה ריקים: ממש הפכוֿלערי רפאים, וכמובן הצפון כולו שרוף ונטוש. זה אחד הדברים שהיו לי הכי קשים״.

״אנחנו התכוננו הרבה״, המשיך, ״זה מה שהחדירו לי עוד לפני שהתגייסתי - הערכים שגדלנו עליהם בבית. ועכשיו הגיע הזמן, והמשימה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אנחנו מוכנים, באים חזקים, אני רואה את זה באמת כזכות היסטורית, בעזרת השם גם משהו שישפיע על הדורות הבאים, וגם על אחיינים שלי שהם לא יצטרכו להתעסק בדברים האלה. אני מכיר ומודע לגודל האחריות שמונחת על כתפיי ועל האחריות של הלוחמים תחתיי. אין גאה ממני להיות חלק מהמשפחה ולהוביל קדימה לקראת הגשמת המשימות. זו גם הזדמנות טובה להגיד לכם שנה טובה, שתכלה שנה וקללותיה ותבוא עלינו שנה טובה וברכותיה. אני אוהב אתכם מאד מאד מאד, אתם תמיד איתי בלב, וזהו - עד הניצחון״. 

נזר איטקין ז״לֹ (צילום: עיריית קריית אתא)
נזר איטקין ז״לֹ (צילום: עיריית קריית אתא)

ראש העיר של קריית אתא, יעקב פרץ, פרסם הודעה על מותו של נזר איטקין ז״ל: ״בצער רב התבשרנו על נפילתו של תושב העיר, לוחם אגוז, בקרבות בדרום לבנון. הבשורה המרה מגיעה ערב השנה החדשה וממחישה את המחיר הנורא שהמלחמה על קיומנו גובה מעם ישראל. תנחומינו למשפחה שקיבלה את הבשורה המרה מכל. נעדכן על מועד הלוויה. נזר, גיבור ישראל, תושבי קרית אתא מצדיעים לך. יהי זכרו ברוך!״.

סרן הראל אטינגר ז\'\'ל (צילום:  מועצה אזורית בנימין)
סרן הראל אטינגר ז\'\'ל (צילום: מועצה אזורית בנימין)

מהמועצה האזורית בנימין נמסר: ״בלב שבור אנו מודיעים כי בקרבות בדרום לבנון נפל סגן הראל אטינגר הי"ד, תושב היישוב עלי בבנימין, בנו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד שנרצח בפיגוע ירי לפני חמש שנים וחצי. הראל בן 23 הותיר אחריו את אימו תמר, ו-11 אחים ואחיות״. 

בנוסף, ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, אמר: "שבר גדול שאין לו מילים. הראל נפל בגבורה בקרבות להגנת עם ישראל והצטרף אל מעלות קדושים בהם אביו הרב אחיעד שנרצח בידי מחבלים. אנחנו שולחים חיבוק חזק ואוהב לאמא היקרה תמר, לאחים ולאחיות ולכל קהילת היישוב עלי. האוייב לא ישבור את רוחנו. עם ישראל ילחם בגבורה עד הניצחון".

הקבינט דן בתגובה למתקפה האיראנית: אופציות משמעותיות על הפרק
שר החוץ כ"ץ הכריז: מזכ"ל האו"ם - אישיות בלתי רצויה בישראל

הפעילות הצבאית כוללת שיתוף פעולה הדוק בין כוחות הקרקע לבין מטוסי קרב וכלי טיס אחרים, אשר פועלים לחיסול מחבלים ולהשמדת תשתיות טרור באמצעות חימושים מדויקים ובהיתקלויות מטווח קרוב. עד כה, למעלה מ-150 תשתיות טרור, ביניהן מפקדות של חיזבאללה, מחסני נשק ועמדות שיגור רקטות, הושמדו במהלך תקיפות מהאוויר.

רס״ל אור מנצור ז״ל (צילום: דובר צה''ל)
רס״ל אור מנצור ז״ל (צילום: דובר צה''ל)

סרן איתי אריאל גיאת ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סרן איתי אריאל גיאת ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

מיישוב שוהם נמסר: ״בעצב עמוק מודיעים על נפילתו של איתי גיאת גיבור ישראל ה' יקום דמו, שנפל בקרבות בלבנון. איתי בן הקהילה הדתית הוא בנם של ארז ודגנית, אח ללירז ועמית. למד בכיתה והיה חבר קרוב של סרן ליאל חיו ז״ל שנהרג בתחילת המלחמה. תנחומי התושבים בשוהם למשפחה היקרה״.

רס''ל נועם ברזילי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
רס''ל נועם ברזילי ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

שבט צור של תנועת הצופים הארצית, פרסם הודעה על מותו של נועם ברזיל ז״ל, בוגר השבט: ״בכאב גדול קיבלנו הבוקר את הבשורה הכואבת על נפילתו של נועם ז״ל, בוגר השבט בן שכבת גולן. נועם אשר היה דמות מובילה בקרב צוות ההדרכה וצוותי הפעילים יחסר לכולנו. אוהבים מאוד ומחבקים את המשפחה והחברים״.

סמ''ר עלמקאן טרפה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר עלמקאן טרפה ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

עידו ברויר ועלמקאן טרפה ז״ל, לוחמי סיירת גולני, נפלו בתקרית אחרת בדרום לבנון - שבה מחבלי חזבאללה ירו טילי נ״ט לעבר הכוח. לוחם נוסף מהכוח נפצע קשה באירוע, כך דווח בגל״צ. 

סמ''ר עידו ברויר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)
סמ''ר עידו ברויר ז''ל (צילום: דובר צה''ל)

מעיריית נס ציונה, שם התגורר סמ״ר עידו ברויר ז״ל, נמסר: ״נס ציונה מרכינה ראש, ערב ראש השנה תשפ"ה עם קבלת הבשורה הקשה מנשוא - על נופלו של תושב העיר - סמ"ר עידו ז"ל, בן 21, לוחם סיירת גולני - במהלך הלחימה בלבנון. עידו, בן לגלית ואודי, בוגר תיכון בן גוריון נס ציונה. ראש העיר שמואל בוקסר, הנהלת העיר וקהילת נס ציונה כולה משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ועומדים לצידה בשעתה הקשה״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: ״אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות גיבורינו שנפלו היום בלבנון. השם ייקום דמם. יהי זכרם ברוך. אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה נגד ציר הרשע של איראן, שמבקש להשמיד אותנו. זה לא יקרה - כי נעמוד יחד, ובעזרת ה׳ - ננצח יחד. נחזיר את חטופינו בדרום, נחזיר את תושבינו בצפון, נבטיח את נצח ישראל״.

ראש הממשלה נתניהו מתייחס לנפילת הלוחמים בלבנון (צילום :דוברות משרד רה"מ)