לראשונה מאז המתקפה האיראנית אתמול, צה"ל מאשר כי נרשמו מספר פגיעות בבסיסי חיל האוויר. עם זאת, מדגישים בצבא כי הפגיעות לא היו אפקטיביות, כך דווח בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, לא נגרם נזק למטוסים, לאמצעי לחימה, או לתשתיות מבצעיות משמעותיות. הפגיעות בעיקר במבנים מנהלתיים ותאי אחזקה שאינם חלק מהליבה המבצעית של החיל. בנוסף, צה"ל מבהיר כי בניגוד לטענות האיראניות, לא שוגרו אתמול טילים היפרסוניים מאיראן. יתרה מזאת, להערכת גורמי הביטחון, אין בידיהם טילים היפרסוניים כלל.

הקבינט דן בתגובה למתקפה האיראנית: אופציות משמעותיות על הפרק
אסון מתקרב: הכפרים הבדואים על סף התמוטטות תחת מטר הטילים

כזכור, איראן שיגרה 181 טילים בליסטיים לעבר ישראל במתקפה חסרת תקדים. בטהרן טענו כי מדובר בתגובה על חיסולם של איסמעיל הנייה, חסן נסראללה והבכיר שהיה עימם. אזעקות הופעלו כמעט בכל רחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום.

יירוטים במהלך התקיפה האיראנית  (צילום: ללא קרדיט)
יירוטים במהלך התקיפה האיראנית (צילום: ללא קרדיט)

למרות ההודאה בפגיעות מוגבלות בבסיסי חיל האוויר, צה"ל ממשיך להדגיש כי אין פגיעה בכשירות החיל ובמערכות ההגנה האווירית. דובר צה"ל מסר: "אנו ממשיכים לפעול באופן מלא וכבר הלילה, כמו בשעה זו - חיל האוויר ימשיך לתקוף במזרח התיכון באופן עוצמתי". בצבא הדגישו עוד אתמול לאחר הירי שאין פגיעה בכשירות חיל האוויר ובמערכות ההגנה האווירית: "אנו ממשיכים לפעול באופן מלא וכבר הלילה, כמו בשעה זו - חיל האוויר ימשיך לתקוף במזרח התיכון באופן עוצמתי".