המחבל עבד אל-עזיז סאלחה, אחד ממבצעי הלינץ' ברמאללה בשנת 2000 שבו נרצחו חיילי המילואים יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ, חוסל בתקיפת חיל האוויר במרכז רצועת עזה, כך דיווחו היום (חמישי) מקורות פלסטיניים. על פי הדיווחים, סאלחה נהרג בתקיפה אווירית בדיר אל-בלח.

סאלחה זכור במיוחד מתמונות שבהן נראה מניף את ידיו המגואלות בדם לאחר הלינץ', אל מול ההמון שהתאסף מחוץ לתחנת המשטרה ברמאללה. הוא נעצר בשנת 2001 והודה כי היה חלק מההמון שפרץ לתחנה והשתתף בלינץ', במהלכו חנק אחד מהחיילים בעוד אחרים הכו אותו באכזריות. סאלחה הורשע בבית המשפט ברצח נורז'יץ ונגזר עליו מאסר עולם, אך הוא שוחרר באוקטובר 2011 במסגרת עסקת שליט.

הלינץ' ברמאללה התרחש ב-12 באוקטובר 2000, כחודש לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה. באותו יום, שני חיילי המילואים, יוסי אברהמי וואדים נורז'יץ, נכנסו בטעות לעיר רמאללה שהייתה בשליטת הרשות הפלסטינית, ונתקעו בפקק תנועה. כשהם זוהו כחיילים ישראלים, שוטרי הרשות הפלסטינית הוציאו אותם בכוח מהרכב, החרימו את נשקם והובילו אותם לתחנת המשטרה לחקירה.

יוסף אברהמי ו-וואדים נורז'יץ ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה,מקס ילינסון,רפרודוקציה)
יוסף אברהמי ו-וואדים נורז'יץ ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה,מקס ילינסון,רפרודוקציה)

בשלב זה, ההמון המשולהב ניסה לפרוץ לתוך התחנה כדי לרצוח את החיילים, אך השוטרים הפלסטינים הורו להם להמתין מחוץ לשער התחנה, מתוך כוונה למסור להם את החיילים בהמשך. למרות זאת, תוך זמן קצר אחד השוטרים פתח את דלת המשרד שבו הוחזקו החיילים, וההמון פרץ פנימה. החיילים, למרות תחנוניהם, הותקפו באכזריות על ידי עשרות פלסטינים, כולל שוטרים, שנשאו אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים, ודקרו אותם שוב ושוב. 

נורז'יץ הושלך מהקומה השנייה של התחנה אל ההמון בחוץ, בעוד אברהמי הוצא דרך הדלת וגורלו היה זהה. ההמון המשולהב המשיך להתעלל בגופות החיילים, עקר את עיניהם, דקר אותם ורמס אותם עד מוות.

כשהשמועה על פעולת תגמול אפשרית מצד צה"ל החלה להתפשט, גופות החיילים נלקחו ברכב של הרשות הפלסטינית ונזרקו במתחם ה-DCO (משרד התיאום והקישור) ברמאללה. לוחמי גדוד דוכיפת השתלטו על המתחם והחזירו את הגופות לישראל.