מלחמת חרבות ברזל: מומחה בכיר בתחום הגרעין מזהיר כי הטילים ששיגרה איראן לעבר ישראל "ניתנים להתאמה לנשיאת ראשי נפץ גרעיניים". לדבריו, איראן עלולה להיות מסוגלת לייצר 10 ראשי נפץ מבצעיים תוך חצי שנה לכל היותר.

אולי היינונן, לשעבר סגן מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (IAEA), מסר את הדברים המטרידים לעיתון "הטיימס" הבריטי. היינונן, בן 78, פיקח בעבר על מאמצי הסוכנות לפקח ולהגביל את תוכנית הגרעין האיראנית.

שר בלי תיק זו רק ההתחלה: התוכנית ארוכת הטווח של גדעון סער | אנה ברסקי
איראן הגיעה לרגע שממנו היא ניסתה לחמוק שנים: עימות חזיתי עם ישראל | ג'קי חוגי

היינונן ציין, כי איראן טוענת רשמית שתוכנית הגרעין שלה מיועדת למטרות אזרחיות בלבד, אך ישראל ומדינות מערביות רואות בכך חזית לפיתוח נשק. דו"ח שפורסם באוגוסט האחרון על ידי ה-IAEA חשף כי איראן הגדילה את מלאי האורניום המועשר שלה ברמה של 60% ל-165 ק"ג, עלייה של כ-20 ק"ג ממה שדווח במאי. ייצור פצצה גרעינית דורש העשרה של 90%.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

התקיפה האיראנית בישראל (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

היינונן הזהיר כי בכירים איראנים רמזו על שינוי בדוקטרינת ההגנה שלהם, באופן המרמז על נכונות לשימוש בנשק גרעיני "אם לא נקבל את מה שאנחנו רוצים". עם זאת, הוא הדגיש כי שימוש בנשק גרעיני יהווה "סיכון עצום" עבור איראן, וסביר יותר שישתמשו בו כ"קלף מיקוח ואיום".

מומחים נוספים שצוטטו מציינים את האתגרים הכרוכים בתקיפה ישירה של מתקני העשרת האורניום האיראניים, הטמונים עמוק מתחת לאדמה ומוגנים היטב. ההתפתחויות הללו מדגישות את הדחיפות של הסוגיה הגרעינית האיראנית ואת האיום הפוטנציאלי על ישראל והאזור כולו.