רוחי משתהא, מבכירי חמאס ויד ימינו של יחיא סינוואר, חוסל ברצועה לפני שלושה חודשים, כך הותר היום (חמישי) לפרסום.  עד למלחמה היווה את הדמות הבכירה והמרכזית ביותר של הזרוע המדינית של חמאס ברצועת עזה, ולאורך המלחמה הוביל את הפעילות השלטונית של חמאס בעת שעסק בפעילות טרור נגד ישראל. באותה התקיפה, חוסלו גם המחבלים סאמח אלסארג׳ וסאמי עודה.

רוחי משתהא היה מוותיקי ארגון הטרור חמאס, בעל השפעה ישירה על אופן הפעלת הכוח של הארגון. רוחי היה מעורב בקבלת החלטות בעלות אופי צבאי תוך ששימש גם כאחראי השלטון ברצועת עזה, מחזיק תיק האסירים בלשכה המדינית של הארגון ולשעבר מחזיק משרד הכספים.

המחבל רוחי משתהא  (צילום: דובר צהל)
המחבל רוחי משתהא (צילום: דובר צהל)

"עשויה להשפיע על ההשלכות": החשיפה המדאיגה בנוגע לתוצאות המתקפה האיראנית
רגע לפני חיסולו: המסר שהעביר נסראללה לישראל

לפני שלושה חודשים, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיעניית מדויקת של אגף המודיעין ושב״כ, את המחבלים שהסתתרו במתחם תת-קרקעי מבוטן ומצויד בצפון רצועת עזה, המאפשר שהיית בכירים ופיקוד ושליטה על הארגון לאורך זמן. המתחם נוהל על ידי בכירי מנגנון הביטחון הכללי של חמאס ושימש כמתחם שהייה של צמרת שלטון החמאס ובראשם משתהא.

תקיפת תשתית טרור של חמאס (צילום :דובר צה"ל)

"לאחר תקיפת המתחם וחיסול המחבלים, ארגון הטרור חמאס לא פרסם את דבר חיסולם וזאת על מנת למנוע פגיעה מוראלית ותפקודית בפעילי הארגון, כפי שנהג בחיסולים אחרים", נמסר מטעם דובר צה"ל.