אל״ם אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, חשף היום (חמישי) כי ארגון הטרור חיזבאללה החל לעשות שימוש במעבר ״אלמצנע״ על מנת להעביר נשק רב, זאת לאחר שמעברי הגבול הייעודיים בהם עשה שימוש להעברת אמל״ח נהרסו. מדובר במעבר אזרחי, שנמצא בשליטת מדינת לבנון. 

"מאז תקיפת מעברי הגבול, בגבול סוריה לבנון ביום חמישי ה-26 בספטמבר, מעבר מצנע, שהינו מעבר אזרחי בין סוריה ללבנון בשליטת מדינת לבנון, מהווה את המעבר המרכזי של העברות האמל״ח של חיזבאללה. מעברי הגבול הייעודיים של חיזבאללה נהרסו וכעת להערכתנו הארגון פועל על מנת לשקמם", ציין. 

רגע לפני חיסולו: המסר שהעביר נסראללה לישראל
ישב עם סינוואר בכלא ונחשב ליד ימינו: בכיר החמאס שחוסל ברצועה | כל הפרטים

הוא אף ציין כי משאית שעברה במקום במהלך השבוע האחרון, הופצצה, מה שהוביל לפיצוצי משנה רבים שמעידים על אמצעי לחימה רבים שהיו עליה: "חיזבאללה יודע שמדינת ישראל לא תיתן לו להתעצם באמל״ח מאיראן ועל כן מסתתר בין המשאיות והרחבים האזרחים במעבר גבול האזרחי מצנע".

תקיפה בדאחייה בביירות (צילום :רשתות ערביות)

בשלב זה, הוא העביר מסר ברור למדינה השכנה: "מדינת לבנון אחראית על מעברי הגבול הרשמיים שלה וביכולתה ללמנוע מחיזבאללה לעבור במעברים אלו. צה״ל מפציר במדינת לבנון לבצע בידוק קפדני למשאיות העוברות במעברים האזרחים ולהחזיר אחורה לסוריה המשאיות ורכבים המכילים אמל״ח". לסיום, הדגיש: "צה״ל לא יאפשר את העברות האמל״ח הללו ובמידה ויצטרך לפעול - לא יהסס לעשות זאת כפי שעשה במהלך כל המלחמה".