צה"ל ממשיך בעוצמה רבה בלחימה בלבנון. המטרה לתקוף את השטח הצמוד לגבול ישראל שבו חיזבאללה בנה תשתית התקפית. בצה"ל אומרים כי התוכנית מאוד ברורה, המבצע אמור להימשך לאורך זמן מוגבל. 

חיזבאללה נערך להגעת צה"ל למרחב. אומנם חלקים מכוחות רדואן עברו צפונה, אך מאחור נשארו לוחמי רדואן. מצוידים בטילי נ"ט, מרגמות, צלפים. הם מלכדו מבנים וצירים. צה"ל פועל נכון בכך שהוא אינו חושף את מרחבי הפעילות שלו ואת היקף הנפגעים בכל אזור קרב. אין סיבה להעניק לחיזבאללה מתנות חינם.

אזהרה חריפה לישראל: המסר הקטלני שאיראן שיגרה לצד הטילים | דיווח
ה-BBC מעניק לגיטימציה לחיזבאללה? ביקורת חריפה בבריטניה

הפעילות בלבנון היא שונה מעזה. 48 השעות הראשונות הן הקריטיות לצה"ל. זה זמן ההסתגלות, שינוי דיסקט. ללוחמים ולמפקדים זה זמן קריטי. זה פרק הזמן שבו יוכרע כל המשך המערכה. בווייטנאם זה היה פרק הזמן של טייסי חיל האוויר האמריקאי. הטייסים ששרדו את שתי היממות הראשונות בטיסה מבצעית מעל וייטנאם שרדו את המלחמה. הלוחמים מבינים בכל דקה ודקה כי לבנון שונה מעזה. האויב הוא אחר: נועז, מתוחכם, עם יכולת אש קטלנית הרבה יותר ממחבלי החמאס בעזה.

כוח רדואן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
כוח רדואן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

צה"ל פועל בלבנון עם הרבה אש. עם שטף צמוד של חיל האוויר, תותחנים. עם הרבה עוצמה של חיל השריון חטיבה 7 וחטיבה 188. כאן צה"ל למד היטב את יתרונות שילוב הכוחות. הלחימה בעזה הובילה את צה"ל להליך של בגרות.

פעילות הצק"חים (צוותי קרב חטיבתיים) היא הפתעה בתפיסת ההפעלה של צה"ל. כולם מדברים באותה שפה, מאזינים באותו התדר. היכולת של המפקדים לשלב את כלל הכוחות לאגרוף אחד נותנת לצה"ל בתמרון הקרקעי יתרון מול חיזבאללה. אתמול היה יום קשה במהלך ההפקעה של צה"ל. המחיר כבד. אבל המשימה של אגוז וסיירת גולני בשתי גזרות הפעילות שלהן בוצעה עד תום. גם הבוקר הכוחות ממשיכים, כלל הכוחות במשימה.